stallkompisarna

Alla inlägg under december 2010

Av stallkompisarna - 31 december 2010 16:37

Hej alla, tänkte bara säga gott nytt år :D


Vi ska till min mammas kompis som bor typ jättenära gustavslund :D Så det blir kanske en runda in i stallet ikväll :)


Jaja, vi ska åka nu så måste stänga av, hejdå :)♥


  

Av stallkompisarna - 31 december 2010 01:44

Klockan är 01:41 den 31 December,

vilket betyder att det är nyår!! :D

Sista dagen på 2010.. sick!

Detta året har varit underbart, och händelserikt! Lämnade min gamla välkända skola och hamna i en ny med underbara klasskamrater, haft en otroligt bra sommar med kompisar och hästar, vunnit km i hoppning, tävlat med Zarrasin, och ja, gjort en massa saker! Visst har det hänt dumma saker också.. men det har bara fått mig att växa som människa! Allting har lett mig hit, där jag är idag. Och jag kan bara hoppas att nästa år, 2011, blir lika bra som detta!


Gott nytt år alla! ♥


  



  


Av stallkompisarna - 30 december 2010 22:12

Rubriken säger väl typ allt?;)

Här är mina rosetter + diplom!

Jag tävlar inte så mycket då jag inte gillar att folk tittar när jag rider :$

Men ska testa tävla lite dressyr med en häst som heter Golden Joy (:

Diplom:

Både det gröna o Rosa diplomet vann jag med Sally :)

Rosetter:

Den gröna vann jag med Cherry (:

Den vita med Alladin kom sist (:

Den grön vita vann jag med Brownie

och den tre färgade vann jag med Svala :)

       

och detta är Golden Joy :)

  



  

Av stallkompisarna - 30 december 2010 22:08

Svar till:

Sofia

Onsdag 29 dec 20:10

Kan ni inte lägga upp en bild på era rosetter? (A) Om ni tävlar då. alla varsen alltså ;) Läste att ngn vunnit många KM osv, skulle bli kul om ni som tävlar/fått rosetter lägger upp en bild på dem :)

 

  

 

Här är då mina rosetter..

Dom tre stora är KM rosetter, den längst till vänster är med Blondie KM dressyr 2008, den andra är med Selma KM hoppning 2008 och den tredje med Caprice KM hoppning 2010. Planktetterna och medaljerna är med därifrån. Dom små blå-gula är från hopptävlingar inom min grupp med Sune och Caprice. Och den lilla lila-vita är från P&R med Zarre. Sen är 4 st från P&R med Blondie, 2 med Ante, 1 med Affe och en med Sally i dressyr.

Har en massa diplom med ngn stans..

Många fler ska det bli genom åren! ♥

 

 

  

 

 

 

 

 

Av stallkompisarna - 30 december 2010 21:47

Någon som heter Sofia skrev en kommentar till oss, såhär stod det:

 

Kan ni inte lägga upp en bild på era rosetter? (A) Om ni tävlar då. alla varsen alltså ;) Läste att ngn vunnit många KM osv, skulle bli kul om ni som tävlar/fått rosetter lägger upp en bild på dem :)

 

 

Här kommer en bild på mina få rosetter xD Tävlar inte särskilt mycket, när jag gör det är det mest träningstävlingar :)

 

 

Får väl skriva lite kort om dom, typ vilken häst & placering x'D

 

Blå/Röd: Träningstävling på Bagheera, felfri (såklart, eftersom jag fick rosett xd)

Grön: Lingondressyr på Fern (R.I.P :'( ), kom typ 4.a av 5 tävlande xd

Blå: Ridlägertävling (hoppning) på Nanka, kom 2.a :)

Blå/Gul: KM i dressyr på Ville, vann :D♥

Gul: Ridlägertävling (hoppning) på Ginnis, kom 3.a :)

Vit/Grön: Påskhoppning/träningstävling på Selma, var felfri :)

Medalj + plakett från KM i dressyr :)

 

    

Av stallkompisarna - 30 december 2010 21:33

Hallå :) Dagen började med ett mycket segt utsläpp. Släpade mig upp klockan 8 och vidare mot stallet. Sedan hem och sova igen, var grymt trött om man säger så. Vi halv tolv blev jag väckt och fick skjuts till stallet. Fixade allting till Lina och red även en liten snabbis i ridhuset. Har kommit på att det är sååå himla tråkigt att rida där inne? Att jag inte kom på det innan. Lina tycker detsamma. Tänk dig själv att springa runt runt runt i ett ridhus som alltid ser ut detsamma, ingenting nytt händer eller något :/

Jag är nog helt enkelt en uteritts människa! Ute är det så mycket att titta på och allting är så himla mycket mysigare tycker jag :) En halvtimme innan mamma skulle hämta mig så fick jag ett sms från Julia, där det stod om jag kunde fixa till Boy. Skyndade mig men hann precis, puh..

Vi körde direkt vidare till hööks där jag köpte ett nytt stalltäcke som jag ska prova imorgon. Hoppas det passar, annars får jag bara byta det.

Det blev även ett nytt bett, ett vanligt D-tredelat :)

Samt ett nytt träns, då jag brukar variera bett även fast jag bara har 3. Så orkar jag inte hålla på att byta hela tiden så lika bra att ha två träns då tycker jag!

& just nu har jag ett vanligt tredelat, det på bilden samt ett pelham (tror det är babypelham?). Skulle egentligen införskaffa ett Novabett från hööks, men när jag kände på det idag så var det sjukt tunt och det hade antagligen gått sönder ganska fort. Men ska köpa ett hackemore som jag hade innan (som hon trampade sönder).

Det tränset fast i svart. Tyckte det hade mjukast läder så det var därför jag valde det :D Sedan köpte jag ett delta till pelhamet, så nu slipper jag rida runt med två tyglar haha & en himalaya saltsten! Lite lyx får hon allt ha.

   

Allt för mig denna gången :D Gott nytt år!

           

Av stallkompisarna - 30 december 2010 19:58

Hej alla <3

 

Idag var som sagt sista dagen då vi hyr hästarna, lite sorgligt.. Men man får trösta dig med att lektionerna börjar nästa vecka :D

 

Jag slog mitt & Villes hopprekord idag! Vi hoppade hela 55/60 (ngt) cm :D!

 

Idag så hoppade vi lite (: Det var bara 'sockerbitshinder', men ändå :D

Först var det ett kryss som va kanske 30 cm högt, max, & ett räcke som var typ 55/60 ngt (bommen låg uppe på sockerbitarna).. Jag vågade inte hoppa räcket eftersom Ville är kass på att hoppa, så jag skuttade över krysset några gånger :)

Sen frågade jag Towe om jag kunde bygga om räcket eller krysset så det blev så att bommen var i hålet & stod högst upp (så det blir ett räcke på ca 45 cm), det kunde jag :) Så det hoppade jag kanske 5 ggr, skulle egentligen vatt typ 3 ggr men han kom fel 2 ggr så fick hoppa om dom gångerna >.<

 

Efter det var jag liiite sugen på att hoppa det 'höga' räcket också, så jag frågade Towe ungefär hur högt det var & om hon trodde att Ville skulle komma över det x'D Hon sa då att det va typ 55 cm & att jag skulle försöka hoppa det.. Så jag satte full galopp på Ville & styrde mot hindret xD Det gick hyffsat bra, han drog bara ner huvudet & försökte bocka i landningen, men det är jag ju van vid nu, så jag satt kvar :D Sen sa Towe att jag skulle hoppa det en gång till så att han inte slutade med att nästan kasta av mig. Jag hoppade en gång till & då gick det mycket bättre, han slog bara i med bakbenen, men han är ju inte van vid att hoppa så högt, så det gör inget :)♥

 

 

 

Det var allt jag tänkte säga just nu, kanske gör ett inlägg till ikväll ;D

 

Här kommer en bild på mig & Ville eftersom han va såå duktig idag :)♥

 

  

Eeeh, ignorera mig :$

 

   

Av stallkompisarna - 29 december 2010 20:37

Här kmr lite blandade bilder från SG träffen :) ♥


Jag & Elli spelar Wii, tror att vi cyklar eller ngt x'D 


  

Mikkis töntar sig på bild som vanligt :D 


Alla e koncentrerade på tv.n xD 


  

Fp & Jojjo när dom spelar Wii, Jojjo försöker fatta hur kontrollen funkar & fp planerar en ond plan för att döda jojjo 8D

  Eeeh, vår underhållning på tisdagen (y) 

 

Vi som hyrde <3 Fast natta sov inte över med oss, för hon e inte meed i SG >.<

Ignorera att jag, utan att veta det, är full med reflexer :D


     

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards