stallkompisarna

Alla inlägg under januari 2011

Av stallkompisarna - 30 januari 2011 20:10

Haai :D

 

Ska försöka göra ett kort inlägg för en gångs skull x'D Typ alla mina inlägg är 5 mil långa >.<

 

Idag hade jag Dimmboy (:

Han var snäller, ingen avkastning idag (y) Kameran hängde med så fottade lite pållar i hagen, ska visa 2 bilder som jag äälskar x'D Eller hästarna e söta iaf :3

Fick ingen bra på Dimmboy, han stod för långt borta och när han kom nära så bah åt han hö & var allmänt tråkig >.<

 

    

Rasse på översta bilden, Prizze på denna här nere :)

 

På g-lund hände en läskig sak oxå :( En liten b-ponny (eller c-ponny kanske) hade typ gjort något i hagen, så den kunde inte röra sitt ena framben ;S Den delar hage med cassis häst Bilbo, så när dom skulle ta in Bilbo märkte dom att något var fel..

Så dom stod med den ponnyn helt stilla i typ 2 timmar, sen kom djurambulansen. När jag tänkte cykla hem hade ambulansen precis kommit, jag gick dit & kollade lite, vet inte varför. När jag hade stått där typ en halvtimme så frös jag så mycket så jag cyklade hem, då hade dom fortfarande inte fått in ponnyn i ambulansen..

 

Antagligen hade den brutit benet :( Hoppas att den blir bättre.. Han är typ bara 4-5 år eller något, Cassi red in den, så det är antagligen fortfarande en unghäst..

Ush, hoppas han blir bättre :(

 

  

Av stallkompisarna - 29 januari 2011 23:56

Asså min musiksmak är ju nt direkt den bästa! Men måste verkligen tipsa om denna låten
"Made a wrong turn, once or twice
Dug my way out, blood and fire
Bad decisions, that's alright
Welcome to my silly life
Mistreated, misplaced, misunderstood
Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down
Mistaken, always second guessing, underestimated
Look, I'm still around

Pretty pretty please, don't you ever ever feel
Like you're less than f*ckin' perfect "




  

Av stallkompisarna - 29 januari 2011 21:10

Ohmygoood!!!!!!!1


Suttit i typ en timme nu och kollat Wrestling med min bror :D

Så kuuuul!

Älskar wrestling:D

Lixm det är kul att dom slåss och sånt!:D

Sjukt kuuul!:D

Royal Rumble imrrn;o

men den kommer vi nt kunna se för vi bor i Sverige -.-'


Om du aldrig sett Wrestling gör det!!!!:D


Fredag 19.40 WWE Raw!!!:D

Lördag 19.55 WWE Smackdown!!!:D


Jag gillar Eddie Gurerro innan men han tog självmord 2005 :( VIF<3

och nu hejar jag på John Cena:D


   


DET KALLAS NÖRDHET:D!!!!





    

Av stallkompisarna - 29 januari 2011 15:53

Goda nyheter!:)

 

Bella ska stanna och jag ska fortsätta med henne:)

 

Kort inlägg men kommer nt på mer:$

 

 

 

 

     

Av stallkompisarna - 28 januari 2011 21:34

Var fete trött idag i skolan haha. Iallafall så hade vi BoF, föreläsning & sen tjejsnack. Så väldigt chill fredag om man säger så ;)

Stack hem och direkt till stallet då jag och pappa åkte och köpte hö. Tog ett tag, sen hem och lasta upp allt på loftet. Red Boy barbacka i skritt och trav, låg form. Eftersom han har vilat och håller på att sättas igång :) & så har han en lat liten ägare.. haha.. Sen red jag min lille polle, hon var väldigt duktig tycker jag!


& jag har en cp konstig nagel med en springa mitt i, och det började blöda jättemycket :( men nu kollar jag på parlamentet så då är det bra igen haha

Lina när jag provred henne :)

     

Av stallkompisarna - 27 januari 2011 20:36

Hej :)

 

Sitter & försöker plugga inför musikprovet vi har imorron.. Går väl sådär. Provet handlar om Nutida populärmusik

- Blues, Jazz, Rock och Pop

 

trååååkigt .__.

 

 

Igår flög jag & landade hårt.. Dimmboy var lite busig om man säger så.. Han bli det när det är minusgrader har jag & Maria (hans ägare) kommit fram till xd

Eeh.. Ja i början så typ bockade han 2 ggr, sådär medelhögt.. Var nära på att flyga av då med, men hamnade bara lite framför saden/på sadlens framkant.

Sen är han hur snäll som helst. Jag skulle bara ta en sista galopp, och när jag hade galopperat typ 1 varv så skulle jag lägga en volt, och preciis när jag ska bryta av till trav så gör han värsta megastora bocksprånget / bakutsparkningen! Jag vet inte vad han gjorde, Elli kanske har lite mer info x'D

Så jag flög av, landade på höften & huvudet. Jag blev öm på höften där jag landade, det är nästan ett blåmärke nu.. Jag slog nog i huvudet i marken också, för när jag hade rest mig upp & gått några steg (slapp fånga in hästen, för jag lyckades hålla kvar i honom & kräla mig fram på marken innan han stack iväg xD) så blev jag lite yr :S Men det gick bort efter ett tag. Huvudvärk hade jag resten av kvällen tills jag hade duschat, sen försvann det o.o

 

Cassi & hennes mamma va också där, och dom tyckte inte att jag skulle sitta upp igen om jag kände mig yr & fick ont i höften. Så det gjorde jag inte. Men jag blev inte rädd, så jag hoppas att jag inte kmr vara rädd på söndag när jag ska ha honom igen (om jag ens kan rida då, har fått sjukt ont i nacken nu, kommer till det sen)..

Imorron ska jag försöka att rida på hfrk iaf :) Ska höra med Rosie om det är ok att jag bytar häst & inte hoppar så mycket, kan liksom inte vrida mitt huvud så mycket utan att det spänner & gör ont, så vill INTE ha kanonkulan Bezzy då >.<

 

Igårkväll fick jag ont i nacken också, tror att jag har sträck mig eller något.. Typ när jag trillade av så kan jag ha sträckt nacken :/

Imorse när jag vaknade hoppades jag på att det hade blivit bättre, men nej. Nästan sämre :S

Därför jag inte vet om jag kan rida imorron & på söndag.. Jaja, jag får se hur jag känner mig då :)

 

Förlåt för ett långt & tråkigt inlägg, hade mycket att berätta xD

Bilderna elli fottade blev väl sådär, dumma sol som ska försvinna så fort -.- Lägger kankse upp någon av dem nån annan dag, de är fortfarande kvar i kameran >.<

 

Men nej, nu ska jag plugga nån halvtimme, sen blir det att sova :)

Godnatt alla :) ♥

Bezzy på bild, bara för att inte göra inlägget heeelt tråkigt xd

     

Av stallkompisarna - 26 januari 2011 22:38

Sovgott.

  

Av stallkompisarna - 26 januari 2011 21:34

Hittade några filmer på när jag tävlat i höstas :D Lägger upp 3 stk iaf :D <3
   Jag och Rosett (: 80-90 cm. 2 stopp, mitt egna fel, men hade nt tävlat henne på 2 år :S
   Jag och Bagheera (Darco) på Finalen i ponnyallsvenskan i Vellinge! 70-75 cm :D


Jag och Bagheera (Darco) på ponnyllsvenskan på hemmaplan, dvs. Örs! :D <3

  

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards