stallkompisarna

Alla inlägg under december 2011

Av stallkompisarna - 29 december 2011 15:44

Hejhej alla :)

Igår var det sg-träff och nästan alla var där, vi hade det sjukt kul. Fast hade tandläkare idag vid kl 8 så kunde inte sova över tyvärr :/. Nästa gång ! ♥

Iallfall så vid typ halv 3 kom jag och Nisse till ÖRS där vi skulle träffa Mikkis och kolla när hon red lite och sånt :) Först var hon där ute vilket var svin kallt + så tvinga mikkis mig o bära fram en bom.. Jobbigt elr hur? Fast nä men ändå iallfall sen så gick vi in och då red Amanda Filip (Erikas häst) och så var Mette där inne med Bettan. Sen när Mettes kompis kom med Jappie så var Mikkis häst jätte rädd för Jappie haha gulligt ändå så ;)

Iallfall när mikkis hade ridit och alla hade snackat typ lite så gick vi hem till mikkis och hämta tomteluvor. Sen gick vi på ica och handla godis och sånt :) Sen bara satt vi och spela wii vilket jag suger på för övrigt.. :$ Och sen så åt vi tacogratäng sjukt gott :) ehm sen kolla vi Glee TFT.. Sen åkte jag hem


Ointressant inlägg kanske men ja x


There's nothing I do better than revenge


   

Av stallkompisarna - 28 december 2011 11:45

And if you feel the fading of the light,

And you're too weak to carry on the fight,

And all your friends that you count on have disappeared,

I'll be here, not gone, forever, holding on.

   

Av stallkompisarna - 28 december 2011 01:09

Kollade nyss på vår film (finns i inlägg längre bak) & jag bara älskar er systrar!

Hoppas att ni vet att jag alltid finns där för er, oavsett vad. Jag dömmer inte er för något utan ni kan lita på mig till 100%. Jag älskar er av hela mitt hjärta, även under tider då det känns som att vi är påväg att glida isär. Vi tar oss alltid tillbaka till varandra igen, för vi hör ihop.

Så kort sagt, jag älskar er - glöm aldrig det!

       

Av stallkompisarna - 27 december 2011 20:01

Red Hieron på gymkanan i torsdags, gillar faktiskt den ponnyn!
Han är faktiskt riktigt mysig och så otroligt söt!
har faktiskt falligt lite för ponny skrutten! ♥


           

 

Av stallkompisarna - 25 december 2011 19:21

Min kusin Jennifer :)


 

Jennifer & pappa xd


 

Mamma & pappa ♥


 

Jag & Jennifer (ignorera mitt fejk-léende xd)


 

Julklappsöppning xd alla ser allmänt frånvarande ut men ja!


 

Farmor & farfars hund Kajsa :)


  

Jag & mamma xd


  

Lillebror


 

Julklappar :D i kuverten är det totalt 250:- på hööks :p


 

Glee ♥

 

Av stallkompisarna - 25 december 2011 15:22

Idag när jag cyklade hem från bussen (i ridkläder, hade varit i stallet) så cyklade jag förbi 3 killar i typ 18-års åldern. Jag hatar att möta folk när jag cyklar, särskilt när jag är ensam så jag lixom tittade ner i marken som jag brukar & bara cyklade förbi dom. Så när jag kommer upp jämsides med en av dom så hör jag sånt spottljud - HAN SPOTTADE MOT MIG. Sen hör jag att dom bara skrattar & går vidare. Som tur var så missade han mig, men ändå! Lixom 0 respekt, så jävla dålig stil! Hade jag haft vanliga kläder på mig så hade dom säkert inte gjort något, men eftersom jag nu hade just RIDKLÄDER på mig så var man ju tvungen att spotta mot mig. 

Jag fattar inte varför många ser ner på oss som rider. Jag tror inte jag gått en enda gång till/från bussen eller tåget på olika ställen som t.ex knutpunkten, ga torg osv UTAN att få konstiga blickar på mig! Hade någon gått förbi i short, t-shirt å dubbskor så hade ingen brytt sig, för fotboll är 'coolt'. Men kommer man i ridbyxor & stallskor så ska folk snea en, för ridning klassas som 'töntigt'.


Vad är det 'töntiga' med att kunna kontrollera ett djur med fri vilja  på 400-600 kg som lätt skulle kunnat skada en allvarligt om den hade velat? 

Vissa tänker bara att man lixom bara sitter där, att hästen är som en maskin. De fattar verkligen inte hur tuff & svår ridsporten kan vara. Sen när man erbjuder dom att testa att rida så vågar dom inte, men dom fortsätter ändå att kalla oss hästfolk för mesar eftersom vi rider!? Jag fattar inte hur det går ihop.


De kan ju få försöka att hoppa en bana med hinder stora som hus, försöka få en dressyruppvisning se ut som en dans mellan häst & ryttare där hästen lyssnar för små osynliga hjälper, försöka att bara få hästen att galoppera - och dessutom sitta kvar! Så får dom se hur mesiga vi är som håller på med hästar.

För visst är vi mesar hela högen? -.-

Vi som offrar våra liv varje gång vi sätter oss på hästryggen, GUD SÅ TÖNTIGA & RÄDDA VI ÄR!

Att hästmänniskor är modiga, tuffa & riskerar sitt liv, det tänker dom inte på. Dom tänker att vi går runt & pussar hästarna på mularna i vår fluffiga rosa lilla värld. De ser inte hur vi får kämpa för att få små små ögonblick då det verkligen känns bra och ser lätt ut. De ser inte det hårda slitet i stallet, hur vi kämpar oss svettiga för att kunna hålla på med vad vi älskar.


Förlåt för aningen förvirrat inlägg, men var tvungen att skriva av mig.

 

Av stallkompisarna - 25 december 2011 04:30

Hej, orkar verkligen inte sova så varför inte göra ngt inlägg. Såg en bild på Brownie nyss och tänkte att jag kunde berätta lite om när jag varit på ridläger på Björkhagen.

Första gången jag var där var kanske 2008 och jag hade bara ridit i 1 år. Då fick jag världens segaste häst som heter Alladin. Han var faktiskt ganska hemsk i boxen om man säger så. Försökte alltid bitas och var bara helt sur men ändå en väldigt bra häst för en ''nybörjare'' eller vad jag ska kalla mig när jag bara ridit i 1 år. Iallafall så efter den veckan med Alladin på Björkhagen så vågade jag faktiskt galoppera utan ledare tummen upp på det!

2009 fick jag ponnyn Cherry lite annorlunda från Alladin. Hon var mycket mer min typ av ponny än Alladin faktiskt. Hon var sjukt snäll i boxen och även i ridningen. Kom på plats 4 i hopptävlingen vi hade på avslutningen wopwop!

2010 fick jag Brownie. Kärlek till den hästen faktiskt. Verkligen kärlek slutade vara rädd i hoppning den veckan jag hade henne fast sen blev jag rädd för hoppning igen men det är ju en annan sak. Brownie var mkt storskillnad från Alladin & Cherry. Mycket piggare & ganska mkt större då hon var en storhäst.


Här är en bild på Brownie :)
   



Av stallkompisarna - 23 december 2011 23:45

Fottade lite i förmiddags så bjuder på några bilder :)

När jag fottade ute i trädgården så frös jag så jag skakade + kunde inte hålla kameran stilla för hade mitt 70-300 objektiv på som väger ganska mycket, så vissa av bilderna blev lite småsuddiga >.<

             

älskar rosorna som ni kanske märker :3

 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards