stallkompisarna

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Filippa Åberg

Av stallkompisarna - 23 december 2010 21:52

Hallåj! Nu hade jag tänkt skriva en 'liten' text om mig och hästar som jag älskar. Jag är nog en helt vanlig 13 årig tjej som heter Filippa. & är med i stallgänget som ni nog förstår, eftersom alla som skriver här är med i sg :)

Jag är blond, lång.. öh.. ah.


När jag var 6 år så började jag rida på ödåkra med min syster. Bara efter några år så slutade min syster, men jag fortsatte självklart! Hästarna var mitt liv. År 2007 så blev jag för första gången skötare på en häst, Yellow Pearl. Det var en häst på ridskolan som jag blev förälskad i. Han var en ganska svår och knäpp häst som verkligen inte passade in på ridskolan. I början gick allt bra men efter någon månad så började han hitta på knepiga grejer, han kastade av de flesta på lektionerna och vägrade att hoppa. Ridlärarna trodde han hade ont i ryggen, så han fick vila från ridskolelivet och det var då jag började rida honom ganska ofta. Vid mars året efter så blev Pärlan såld, jag var förkrossad. Min första sköthäst och min första älsklingshäst bara försvann.

(hästen åt vänster, den skitiga isabellen)

Efter sommaren så anlände en ny häst. Hieron. Ännu en förälskelse och jag blev skötare på honom också. Den hästen är absolut den hästen som jag har kommit närmst. En pariod så var jag där faktiskt varje dag, vi kom varandra så himla nära.. Dom känslorna jag fick för den ponnyn är obeskrivliga! Okej, nu orkar jag inte skriva om hur mycket Hieron betyder för mig, men jaja.. Jag tog hand om han till 2010, så vi fick två underbara år tillsammans.

I början av 2010 så fick jag en medryttarhäst - Emir. Det blev faktiskt inget speciellt, visst gillade jag hästen! Men vi var så himla olika så det blev lite komplicerat. Han tog jag hand om 3 dagar i veckan fram till juli.

Efter den sommaren så hyrde jag en häst från visingsö - Lina. Hon ska jag ha fram till mitten av maj, sedan ska hon tillbaka till visingsö :) Lina är en underbar fjording med vääärldens mest underbaraste personlighet. Jag älskar henne sjukt mycket, även fast vi ibland inte är så glada på varandra. Vi kommer närmare varandra för varje dag, hon är dom diamanter i mina ögon!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallkompisarna - 15 juli 2013 03:12

Nattuggla som jag är så blev jag lite uttråkad och bestämde mig för att klicka mig in här på vår gamla blogg! Det var ju nästan ett år sedan vi bloggade sist, och när jag kollade statistiken, lixom bara på skoj, så såg jag att för ungefär en vecka se...

Av stallkompisarna - 27 juli 2012 04:45

TJAAAO! Längesen jaaao! Har varit på festivalen med Ellabeth, Elli och Pisse! Pisse sover hos mig om ni ville veta ALLTSÅ! :) Vi SÅG ROBIN STJERNBERG! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KUNGLIG KILLE! PUSS PÅ HAN! Och massa andra och ngt skit som Nisse & Elli tyckte va ...

Av stallkompisarna - 15 juli 2012 01:42

Hejsan, har inte bloggat på en evighet! Slänger in lite blandade bilder som tagits sedan sist jag bloggade, en hel del på mig & Ancker eftersom jag ridit honom ganska mycket den senaste tiden xd Nu ska jag dock rida Selma ett tag, det kommer säkert a...

Av stallkompisarna - 12 juli 2012 16:27

Som alla har märkt är vi väldigt inaktiva nu. Vi alla har mycket att göra med/utan hästar just nu....   Vi ses igen när vi har mer tid att blogga ;) ...

Av stallkompisarna - 29 juni 2012 11:11


Hejhej! :)Längesen längesen SAKNAT MIG :) ? Nejmen ska försöka vara seriös även om att alla jag känner vet att jag har svårt för att va seriös    HAHAHAH FIN SMILES.. IALLFALL! Skriver lite kort om mina dagar denna veckan där nere så om ni vill k...

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards