stallkompisarna

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Frida ♥

Av stallkompisarna - 25 december 2010 21:09

Shaa!

Ska då berätta "lite" om mig och mitt hästliv! :D

Heter Frida, är 16 år och bor i Ödåkra. Rider på Ödåkra Ridsällskap, började rida där februari 2005 och har snart ridit där i 6 år. På hösten 05 blev jag skötare på Affe, ridskolans busponny! Han var urmysig i spiltan och en riktig buse att rida! Pep iväg och sånt skoj! Trilla av honom 6 ggr allt som allt, varav 4 på tävling haha.. Skötte om honom i 2 år då han såldes den 23 november 2007, hade en underbar tid med honom!


Affe

 

Efter att Affe sålts, började jag sköta om Blondie. Första gången jag hoppade henne på 2 år flög jag av henne 2 gånger. Efter det bestämde jag mig för att jag minsann skulle lära mig allt om henne! Sagt och gjort. Har nu skött om henne i tre år, och har aldrig haft ett så starkt band till någon häst. Nu går hon i form direkt när jag jobbar med henne, hoppar i stort sett allt, och tillsammans vann vi KM i dressyr 08. Hon har gett mig allt och lite till, även fast jag knappt rider henne längre, kommer jag ändå aldrig ge upp henne, för hon gör mig lycklig.

 

 

 

   

Blondie

 

Började rida storhäst 2008 och avslutade mitt ponnyår med att vinna både KM i hoppning och dressyr. När jag började rida storhäst fick jag såklart en favorit, nämnligen Survivor (Sune). Han är väldigt speciell och det är inte många som gillar honom, men jag gör! Red han nästan alltid det första året, och lite mer sällan nu.. Men det ska ändras! 

Började även rida en annan häst mer och mer. Mest i hoppning, och det är Caprice! Kan bara säga att jag älskar att hoppa med denna hästen! När man vet hur hon funkar, är hon fullkomligt underbar! Red henne i KM hoppning 2010, och vi vann! Hon var så otroligt duktig, och jag är fortfarande stolt över henne trots att det nästan är ett år sen! Nu får hon inte hoppa så mycket mer för hennes ålder på 20 år.. Och det gör mig väldigt ledsen, för jag vet att hon kan och jag vet att vi klarar allt. Men tyvärr åldras alla.. Nu taggar jag till KM med en annan häst ist, och jag ska göra allt för att vinna! Är tävlingmänniska till tusen som ni kankse kommer märka hehe.. :D

 

 

Sune

            

 Caprice

 

Vid sidan om örs, har jag ridit ganska många andra hästar. Ska berätta om dom två som betyder mest. Hösten 2007 började jag ta hand om Zarrasin, en storhäst som egentligen va alldeles för svår för mig då. Red henne ungefär ett halvår, på den tiden hade vi massa kul och roliga minnen, men hon va också väldigt elak mot mig. En dag slängde hon av mig så det skrek om det och då rann bägaren över. Hade uppehåll med henne ungefär 3 månader sen ville jag ha tillbaka henne, så börjadre om på nytt. Ungefär i samma veva som jag börjat rida henne igen skulle min kompis sluta med sin foder/medryttarhäst och frågade o jag ville ta över henne. Så jag började ta hand om Hanni sommaren 2008. Då hade jag alltså två hästar helt plötsligt vilket jag inte hann med. Så valde att ha Hanni. Men jag rider fortfarande Zarrasin några/någon dag i veckan och tränar lite smått med henne. Har även tävlat henne lite.

Har haft Hanni i lite mer än 2 år nu, och hon är mitt liv. Vi har gått igeom så mycket tillsammans och vi har otroliga minnen! Rider och tar hand om henne i stort sett varje dag och det ska jag fortsätta med tills hon inte ska vara kvar mer! Hon är alltså som min "egna häst" och Zarrasin min medryttarhäst.

 

   

 Zarrasin

  

 Hanni

 

 

Tänkte bara säga lite snabbt hur ja ride rjust nu och så (a),

Rider på örs på Torsdagar och varannan lördag i hoppspecialen, rider Hanni ungefär varje dag, rider Zarrasin ibland och tränar henne ibland, går på Helsingborgs ridgymnasium så rider där 2-3 dagar i veckan samt att jag rider ponnyn Cassini varje Mångad, Fredag och ibland på Onsdagar för han behövs rastas så han inte slänger av barnen! Så rider ganska mycket nu som sagt, och det gillas! (y)

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallkompisarna - 15 juli 2013 03:12

Nattuggla som jag är så blev jag lite uttråkad och bestämde mig för att klicka mig in här på vår gamla blogg! Det var ju nästan ett år sedan vi bloggade sist, och när jag kollade statistiken, lixom bara på skoj, så såg jag att för ungefär en vecka se...

Av stallkompisarna - 27 juli 2012 04:45

TJAAAO! Längesen jaaao! Har varit på festivalen med Ellabeth, Elli och Pisse! Pisse sover hos mig om ni ville veta ALLTSÅ! :) Vi SÅG ROBIN STJERNBERG! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KUNGLIG KILLE! PUSS PÅ HAN! Och massa andra och ngt skit som Nisse & Elli tyckte va ...

Av stallkompisarna - 15 juli 2012 01:42

Hejsan, har inte bloggat på en evighet! Slänger in lite blandade bilder som tagits sedan sist jag bloggade, en hel del på mig & Ancker eftersom jag ridit honom ganska mycket den senaste tiden xd Nu ska jag dock rida Selma ett tag, det kommer säkert a...

Av stallkompisarna - 12 juli 2012 16:27

Som alla har märkt är vi väldigt inaktiva nu. Vi alla har mycket att göra med/utan hästar just nu....   Vi ses igen när vi har mer tid att blogga ;) ...

Av stallkompisarna - 29 juni 2012 11:11


Hejhej! :)Längesen längesen SAKNAT MIG :) ? Nejmen ska försöka vara seriös även om att alla jag känner vet att jag har svårt för att va seriös    HAHAHAH FIN SMILES.. IALLFALL! Skriver lite kort om mina dagar denna veckan där nere så om ni vill k...

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards