stallkompisarna

Alla inlägg den 19 september 2011

Av stallkompisarna - 19 september 2011 23:05

Sha!

Förlåt för jag bara försvann sådär utan att blogga! ;o Varit på APU för er som inte visste det! Alltså på praktik hos Camilla Öberg! :) Haft tre superbra veckor! Mycket jobb från morgon till kväll men mycket kul och lärorikt! Hade lätt kunnat stanna ngra veckor till, men nu är jag ledig en vecka! Sen traktorkörning en = sluta 12 varje dag och sen efter det back to reality! Konsitkgt nog längtar jag tillbaka till skolan och min underbara klass! You make my days better <3.

Känns som man missat massor nu när man varit borta, 3 veckor är ju ändå ganska länge! På lördag är det första deltävlingen i allsvenskan div2! Jag och Zarrasin trimmar som bara den nu! Red henne i ridhuset idag och skuttade ngra små kryss, imorgon blir det uteritt och galoppera massor, onsdag hoppträna, torsdag uteritt igen?, fredag dressyr?, och sen är det dagen D på lördag! Är faktiskt väldigt taggad! Ska göra mitt allra bästa och rida som bara den hihi! :D


Ni får en bild på mig själv för jag orkar inte leta upp ngrs andra (a)

 

 

Av stallkompisarna - 19 september 2011 22:45

Tidsinställt inlägg för jag glömde skriva igår!;)
När & Varför jag börja rida?


Kan väl börja med varför.. när min mamma var liten så red hon och min moster red och ja så det kommer väl därifrån att jag börja gilla hästar?
Ja asså egentligen innan jag börja rida hade jag värsta skräcken för hästar. Var sjukt rädd för dom men rida skulle jag! :)
Eftersom jag var rädd hade provat på Helsingborgsridskola men där våga jag inte tror det var 2005. Om inte tidigare? Iallfall så sommaren 2007 hade min moster kontakt med en som har en shettis. Första gången jag träffa han så var jag sjukt rädd vågade bara borsta.. Knappt det faktiskt haha :) Sen så nästa gång jag träffa han våga jag skritta en runda på han! *Stolt* :$ Iallfall så dagen innan min födelsedag alltså den 28 Augusti så skulle vi ut till han igen. Men min moster skulle testa en "ny väg" och vid väla fick jag reda på att jag skulle börja rida på Ödåkras ridskola då :)

Fick precis som miche Blondie haha ;) Dock så gillade jag inte henne sådär jätte mkt och Nappe & Flingan blev snabbt mina favoriter ;)

 

Av stallkompisarna - 19 september 2011 20:25

Har inget att blogga om så hakar på Jojjos idé ;D!


  Rosett är nog en av de mysigaste hästarna jag någonsin träffat! En riktig gosegris är hon, även om hon inte visar det så ofta i stallet. Är man lugn och snäll mot henne är hon riktigt mysig i stallet faktiskt :) Att rida är hon helt underbar. Hennes skritt är som att sitta i en soffa, hon lixom flyter fram ^^ Traven är också mysig, lite skumpig kanske men man står ut. Galoppen är samma som skritten, hon flyter fram! Riktigt mysigt. Hon är helt underbar att hoppa, men man får inte luras av hennes snabba fart. Sitter man bara och bromsar kan det hända att hon stannar eller springer förbi (om det är lite högre hinder), så man får lixom hålla igen henne men ändå trycka på med skänklarna så hon samlar ihop sig men ändå har energin kvar.

Hon är världens snällaste i alla situationer, har nog aldrig varit med om att hon blivit rädd för något! Det enda jag reagerat på är att hon inte gillar att lämna 'gruppen', t.ex när vi hade lite lekar så skulle vi rida slalom med korsade tyglar från ena kortsidan till andra, sen vända och rida slalom tillbaka mot resten av laget. Då rusade hon ganska mycket och kändes lite stressad, men så fort hon kom till de andra stannade hon igen.

Det var nog allt jag kan komma på om Rosett just nu, skulle kunna skriva hur mycket som helst om denna härliga ponny :) ♥

 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards