stallkompisarna

Alla inlägg den 20 september 2011

Av stallkompisarna - 20 september 2011 21:51

HejHej, dag 2 i listan nu då :) Here we go!


Jag började rida hösten 2006 tror jag.. Har ridit i 5 år iaf xd

Det finns väl inget direkt skäl till varför jag började rida, jag har alltid tyckt om djur och hästar verkade väl mysiga djur att hålla på med. Jag brukade följa med en klasskompis till Helsingborgs ridskola typ varannan vecka när hon red (dock tittade jag inte så mycket på henne utan pysslade mest med hästarna i stallet.. xd). Detta var nog 2005 något skulle jag tro? Under ett år följde jag med henne till stallet, och det blev mer & mer tjat på mamma å pappa om att jag ville börja rida. Väntelistan på Helsingborgs ridskola var väldigt lång & där va lite för dyrt tyckte mina föräldrar, men så blev jag tipsad om örs och berättade om örs för mamma. Hon pratade med pappa och sen ringde hon till örs för att kolla om där va 2 lediga platser (en kompis skulle också börja rida samtidigt som mig) & gissa vad, det va där ;D Sommarlovet har nog aldrig kännts så långt som det gjorde då xd Första hästen jag red på örs var Blondie, enooorm tyckte jag hon var xd Men jag fortsatte ändå & sen var jag fast!


Det var nog allt jag har att skriva om dag 2, haha xd Ses imorron ;D!

 

Letade igenom vårt bildarkiv här på bloggen & hittade denna bilden på Blondie :)

 

Av stallkompisarna - 20 september 2011 14:30

Vad jag behöver träna mer på?


Mest av  allt behöver jag träna mer på mitt självförtroende inom ridning. Är för självkritisk vilket inte är bra. När Sally hoppa som finast förförra veckan så tyckte jag det gick dåligt ;$ men till sist var jag stolt över henne då hon inte vägra alls :D

Jag har hopprädsla också så det behöver jag väl komma över lite bättre ;$ Den enda jag inte har såhär jätte mycket hopprädsla med är väl Hieron och Sky men Sky åker ju denna veckan så ja..
Kommer faktiskt inte på något mera så hehe ;$

   

Av stallkompisarna - 20 september 2011 01:38

Världens bästa vän, i alla lägen.

I miss you.


 


 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards