stallkompisarna

Alla inlägg den 6 april 2012

Av stallkompisarna - 6 april 2012 23:39

Hellooo kära bloggen! Väldans massa inlägg de blev nu på en gång! Men som sagt ska vi ju börja om på ny kula igen! Låter väl bra? :D

Just nu så rider jag inte så mycket tyvärr.. Har ju varit på APU hos Camilla Öberg i tre veckor! Samma som sist om ni kommer ihåg? :D Denna gången va jag där med Julia och vi hade så sjukt kul! Red massa då men har inte ridit alls sen jag kom hem.. Rider knappt Cappo än så länge (kanske blir mer igen efter lovet) och Sandra har mer tid för Zollie nu! Lite sorligt känns det allt men år väl trösta mig med att jag får rida i skolan när vi kommer tillbaka! Är ledig nästa vecka också sen har jag traktorkörning en vecka och efter DET får jag rida igen haha.. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Nej vet ni vad, nu ska jag snart sova. Ska jobba imorgon vilket innebär en tidig morgon på 06:15, yeeey!


Hörs imorgon finisar, godnatt!


 

Jag och Julia en Lördagkväll på APU:n när vi skulle in till stan hehe, ingen hästbild men de får ni leva med! ;)


 

Av stallkompisarna - 6 april 2012 23:12

Kollade på lite ridbilder på mig & la märke till lite saker som jag måste jobba på + att jag redan vet vissa saker. Gör en liten lista & slänger in några bilder för att visa vad jag menar xd


*Rider med öppen & felvriden hand.

Ja, det säger väl sig själv ganska mycket? Behövs inte mycket förklaring här :) Detta får jag iaf höra mycket i skolan, inte lika mycket på örs faktiskt..


*Vinklar ut mina fötter.

Kommer förmodligen av att jag ofta klämmer med knäna i sadlen, men är inte helt säker.. Det ser iaf sjukt fult ut & påverkar säkert min ridning på något sätt.

 

Ja ni ser ju själva.. xd


*Börjat slarva med att trampa ner hälen i hoppningen!    

Illa, vet inte riktigt vad det beror på ;o Tror även det har att göra med att jag klämmer med mina knän.. Måste tänka på att vinkla ut knäet och hålla om med vaden istället. Inte så kul om hästen skulle hoppa en ur sadeln och man inte har hälen nertrampad = noll balans!


*Sitta kvar i sadeln och inte "slänga" mig frammåt i galoppfattningarna.

Även detta är en sak jag får höra mycket i skolan, börjat bli lite mer fastklistrad i sadeln nu men ändå mycket jobb kvar!


*Få en stadigare skänkel.

Detta gäller såklart både hoppning och dressyr. Tror det jag gör fel är att jag, åter igen, klämmer med knäna! Måste börja hålla om med vaden och slappna av i knäna, det kommer säkert rätta många av de felen jag gör just nu.

Här ser ni ju både en ostadig skänkel & en fot som är vinklad helt utåt.. XD

Fast den ostadiga skänklen berodde förmodligen ganska mycket på att jag red med för stora ridskor + bara ridstrumpor = inget fäste alls! Rider alltid med stövlar annars, men hade inte mina saker i stallet den gången :/ 


Det var väl det jag kunde komma på nu :)

 

Av stallkompisarna - 6 april 2012 23:09

Tja bloggen fett längesen puss på er! :')
amen whaaat ?  ignorera det översta...

Iallfall sjukt längesen man bloggade, jag ska försöka blogga minst en gång om dagen som Nisse skrev. Får väl se hur det går med de! Sen jag blogga sist för typ 2 månader sen kanske? Så har jag numera en medryttarhäst/sköthäst vad man nu ska kalla det. Hon heter Valborg och är 23 år gammal ett Arabiskt fullblod och är sjukt snäll , väldigt duktig på dressyr :) Sån häst jag fastnar för om ni förstår vad jag menar! ;)

I stallet hon står finns där 9 hästar till som också är väldigt snälla. Lägger ut en bilder på Valborg så ni får se hur hon ser ut.


  


 

Av stallkompisarna - 6 april 2012 23:04

Jag, Frida & Jojjo ska försöka börja blogga igen! 1 inlägg var per dag har vi sagt, får väl se hur länge det håller xd

Vissa dagar kanske vi inte har något särskilt att skriva om, men det får ni stå ut med (: Vi blir glada om ni kommer med förslag på vad ni vill läsa, önskeinlägg, önskebilder m.m

Allt är välkommet! 

 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards