stallkompisarna

Alla inlägg den 15 april 2012

Av stallkompisarna - 15 april 2012 22:37

Hejsan alla!

Tänkte berätta lite om vad som hände med Hanni och dom!

För er som inte vet så hjälpte jag Anna med hennes hästar! Hästarna i stallet va Hanni, Zarrasin, Nolita, Bonnie och Humle! Dom fyra första ägdes av Anna och jag va medryttare på dom och Humle ägdes av Gitte som Ida va medryttare på. Härligt gäng som jag alltid hade kul med :) Tyvärr finns inte Bonnie eller Humle kvar hos oss idag. Annas farfar ägde stallet och gjorde mycket med hästarna innan har tyvärr gick bort och då kände Anna att hon va klar med hästarna och ville vidare i livet.

 

Bonnie lånades ut som sällskapshäst på bete men blev tragiskt nog sparkad och skadade käken. Hon va 28 år gammal så det fanns inte mycket att göra, hon fick somna in i lugn och ro hemma på gården. Anna fick henne när hon döptes har jag för mig och dom va exakt lika gamla! Fina lilla Bonnie som stal allas hjärtan.

 


Humle hade massor med inkar (stavning) som är en böldsjukdom med stora eller små slags bölder. Han skulle opereras men veterinären sa att det hade gått för lågnt in i sjukdomen så även han fick somna in, han blev 9 år.

 


Hanni såldes till en liten flicka på 9 år och ska bli hennes läromästare! Hon är perfekt för det och jag vet att hon kommer lära henne jättemycket precis som hon lärde mig. Har tyvärr ingen kontakt med dom idag så vet inte riktigt hur hon har det men vet att hon går i en stoor gräshage och lever livet. Får ta och hälsa på henne någon dag!

 


Zarrasin såldes till Lisa i Piteå där hon har det hur bra som helst! Lisa kommer ha jättekul med henne det är jag säker på, läs hennes blogg där ni får superbra uppdatering om henne! http://lisalalarsson.blogg.se/

 


Nolita åkte på tillridning hos Camilla där hon sedan såldes vidare till en kvinna som jag inte vet mycket om men har för mig att hon skulle tävla fättävlan. Spännande!

 



Har över tusen bilder på alla hästarna genom åren och tänkte dela med mig av lite bilder i olika inlägg! Om ni vill se förstås. Älskar att kolla igenom mapparna och komma ihåg alla minnen! Saknar hästarna och "gänget" någon extremt mycket. Så många år tillsammans och dom har lärt mig hur mycket som helst, speciellt hur det är att ha egna hästar. Har dom att tacka mycket över min balans också, bushästarna!


Hanni & bästa kompisen Ari på sista ridturen tillsammans. Tror dom saknar varann!

 

 

 

 

       

Tröga stallkatter hahah!

     

  

 


 

 


Av stallkompisarna - 15 april 2012 18:07

Passade även på att fotografera lite på stranden när jag väntade på att josse & prinsen skulle komma dit xd

             

Av stallkompisarna - 15 april 2012 17:45

Hej igen! Kom hem från Solbacka för typ 2h sen och har sjukt ont i fötterna nu. Gick till och från stranden, vilket är typ 2-3 km på ena hållet! Har alltså gått en hel del idag + att jag hade mina sjukt obekväma ridskor på mig så det gör inte saken bättre.. Tog iaf ett fotbad innan så det känns lite bättre nu xd Slänger in några bilder på hästarna i hagen och Josefine & Prinsen!

 

Prinsen har tydligen börjat attackera i hagen när man ska fånga honom! Han strycker bak öronen, hugger mot en, vänder baken till för att sparka osv ;s Inte kul! Tog oss typ 20 min att fånga in honom, jag jagade iväg honom så fort han kom mot mig med öronen bakåt, men kom han med öronen frammåt fick han en klapp. Så höll det på tills han lugnt stod och betade brevid mig och lät mig knäppa fast grimskaftet xd Lixom kan han inte komma med positiv inställning kan han lika bra springa iväg från mig! Tror han blev lite förvirrad och bara "jaha, vad ska jag göra nu då?" xd Tror han har vant sig vid att folk skyggar för honom när han håller på så, men nu fick han banne mig springa iväg själv! XD Det var inte lika roligt märkte man ;)

               

:)

Av stallkompisarna - 15 april 2012 14:55

Hejhej! :)

Har varit i stallet sen kl 08 och kom väl hem vid 1 nu i eftermiddags :) V. var jätte duktig idag (som vanligt) men iallfall så var hon pigg (också som vanligt) :')

Har faktiskt inte så mkt mer att skriva.. Så lägger in några bilder :)


         

.

Av stallkompisarna - 15 april 2012 13:12

Having a rough time?

Place your hand over your heart.

Feel that?

That's called purpose.
You're here for a reason.



   

Av stallkompisarna - 15 april 2012 11:26

Hej, slänger in ett snabbt inlägg innan jag måste rusa iväg till bussen. Jag ska faktiskt ut till Solbacka idag (stallet där skorpan & prinsen står) med Josefine! Ska fotta henne och Prinsen lite och kanske rida själv? Vet faktiskt inte riktigt xd Men ska iaf bli roligt att träffa pållarna igen, har faktiskt saknat Skorpan en hel del! Får väl ta ett snack med Inger och se om jag kan börja där ute igen :)

Nä nu måste jag dra, men slänger in en bild! :D

   

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards