stallkompisarna

Alla inlägg den 18 april 2012

Av stallkompisarna - 18 april 2012 22:48

Hallooo!

Snart hästskötarexamen och snart km! Nervös som in i inför hästskötarexamen.. Iiihhh!

Förresten så kanske jag ska ha Zollie ist för Ancker på km! Spännande va? Har Zollie då eftersom Sandra är i Barcelona och hon gav förslaget att starta henne. Låter faktiskt frestande! Hade dock velat kriga om titeln bland ridskolehästarna men vi får la se! Inte säkert att jag får ancker ens eftersom man lottar ut hästarna.  ska tänka över de några dagar! Hade både privat och ridskolehäst förra året och startade tre klassen men tror inte det finns tid för det i år tyvärr, hade de inte varit kul med två blå-gula? ;)


Vi får se helt enkelt! Nu ska jag ta och duscha sen lägga mig och plugga livet av mig ett tag! Hörs imorgon everyone!


   

Hoppträning med Zollie i vintras!


 

Zollie säger heeeej!


 


Av stallkompisarna - 18 april 2012 18:54

Vilken är era favorit grenar ?
Gillar ni att tävla ?
Har ni vunnit mer priser?( ta gärna bild isf)
Om ni tävlar kan ni gärna lägga ut lite filmer när ni tävlar och när ni rider :)

Slänger ihop detta till ett enda stort inlägg :)!


Min favoritgren är hoppning. Det är svårt att förklara just vad det är som är så kul med att hoppa, men tror att det har lite att göra med att ryttaren och hästen blir ett team. Visst är man ett team i dressyren också, men när man flyger över ett hinder med hästen så är det en speciell känsla! Just att hästen litar så pass mycket på ryttaren att den vågar hoppa över hinderna vi styr den mot, att hästen ens fattar att den ska just hoppa istället för att springa rakt igenom hindret. Även hästarna brukar tycka att hoppningen är roligare än dressyren, och vad ska man säga? Glädje smittar! ;)

Jag gillar både att träna och tävla inom hoppning. Tyvärr får jag ju inte chansen att tävla så ofta eftersom örs knappt har några tävlingar för oss ridskoleryttare, men så fort jag får chansen så anmäler jag mig direkt! Förr blev jag alltid jättenervös inför tävlingar, även om det bara var en liten blåbärshoppning. Nu för tiden är jag inte särskilt nervös, iaf inte på pay & rides (som egentligen inte bör räknas till tävlingar, men för mig gör det!) och träningstävlingar. Typ på KM kan jag bli nervös för då vill jag så gärna vinna XD Jag är mer nervös för att jag själv ska röra till det än att hästen ska göra något fel - typ att jag ska glömma banan, rida för sakta osv.

 

Mina rosetter för tillfället - snart km igen ;D!

 

Mina medaljer jag fått när jag vann KM i dressyr 2010 på Ville och KM dressyr 2011 på Rosett ♥

 

Har även fått tillbaka min najsiga pokal ;D Dressyrpokal med en häst som hoppar på toppen..! XD

   


Tycker inlägget blir lite långt om jag ska ha med bilder & filmer från när jag tävlar också, så sparar det till en annan gång ♥

 

Av stallkompisarna - 18 april 2012 18:07

Undrar när den dära bloggplatsen-appen kommer egentligen? När vi började blogga igen stod det om ca 1-2 veckor, och det var mer än 2 veckor sedan.. Hade varit praktiskt att kunna blogga från mobilen eftersom min mobil inte kan spara inlägget om jag loggar in via webbläsaren i mobilen ;o


Jag har iaf ingen aning om vad jag ska skriva om, så kör kanske något önskemål som vi fick in för ett tag sedan i ett senare inlägg ;D

 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards