stallkompisarna

Alla inlägg den 8 april 2012

Av stallkompisarna - 8 april 2012 20:34

Halloo!Sorry blev ingen uppdatering igår.. Jobbade hela morgonen och lunchen sen åkte jag hem till mamma och åt påskmiddag och mös! Efter det åkte jag hem och stack på fest med lite vänner! Trevlig kväll med massa skratt och skoj! Kom hem vid 3 och somnade halv 4 för att sedan börja jobba 7 i stallet haha! Lagom trött man va efter 4 timmars sömn.. Men det va värt det! Va och kollade på American Pie: reunion nyss med familjen, sjuuuukt bra film! Måste erkänna att jag älskar alla American pie filmerna hehe! ;) rekommenderar den starkt!Bloggar från mobilen så kan inte lägga upp bilder eller något, så blir lite tråkigt inlägg men det är uppdatering iaf! Ha de bra så hörs vi sen, puss! / Frida

Av stallkompisarna - 8 april 2012 18:17

Hej hej :)!

Idag har jag varit hos V. började med att mocka och sedan åkte vi och lastade 50 höbalar i L's transport och det gick väl ganska fort. Märkte dock att jag nt tål hö men det visste jag nästan redan. Fast trodde mer det var halm (onödigt att veta jajamänsan) Sen lastade vi av höbalarna så skulle vi gå  ut och hämta hästarna. V. ville dock nt inte och sprang ifrån mig i typ en kvart. Jobbigt värre japp! ;) Sen red jag ut med Eva (moster) :) Trevligt


 


 

Av stallkompisarna - 8 april 2012 16:40

Film från en hoppträning för snart en månad sen :)

Jag & Felix, mysig pålle ♥

Glöm inte att ändra kvalitén till 1080p ;)

 

Av stallkompisarna - 8 april 2012 13:49

Jag är faktiskt inte rädd för något särskilt när jag rider, det jag tänker på ibland är att det hade varit läskigt att gå omkull med en häst. Typ i skolan om man rider någon av våra galna räcerbilar så känns det ofta som att man ska gå omkull, så visst blir jag rädd då. På örs är jag även rädd för att gå omkull med tanke på att vårt underlag i stora ridhuset inte är det bästa.


Sen kan jag även bli rädd om hästen skulle ta bettet och bara dra iväg eller om den plötsligt skulle hoppa iväg i en massa bocksprång. Vi har en lite halvknäpp häst i skolan som heter I Want You (förövrigt en av Fridas favoriter..) som jag har sett kasta av flera ryttare. När det var min tur att rida honom så kan jag säga att jag var livrädd i princip hela tiden! Den hästen är verkligen oberäknelig, han kan vara hur lugn som helt och sen helt plötsligt flyga iväg som en vildhäst på rodeo! Hade han inte varit så busig så hade jag faktiskt tyckt om honom, för han är en trevlig häst att rida så länge han håller sig på alla 4 hovarna.


Höga hinder är även en sak som kan skrämma mig, men det är för att jag inte är så van vid att hoppa högre än 90 cm. Jag har faktiskt hoppat upp till 1.10 och då var det inga problem (förutom att jag typ glömde att räta upp mig i språnget så flög nästan av xd)! Men då hade jag en riktigt bra tränare också, som tyvärr har slutat hoppträna oss nu :/ Men hade någon bett mig att styra på ett hinder som låg på 1.20 eller högre hade jag förmodligen inte gjort det, även om jag visste att jag satt på en duktig häst. Man kan kanske inte tro det nu, med tanke på att jag älskar att hoppa, men jag har faktiskt varit hopprädd! Det var på den tiden jag red i lilla ridhuset och hoppade hinder på 40-50 cm XD Jag tror jag hade trillat av Ville så många gånger när vi hoppade, så jag vågade helt enkelt inte styra mot hinderna oavsett vilken häst jag satt på. Kommer särskilt ihåg en gång när jag satt på Blitz, en riktigt trygg ridskoleponny, och jag svängde brevid hindret med vilje & Kajsa trodde att det var Blitz som sprang förbi xd Haha, det var tider det :') Men efter det så insåg Kajsa att jag faktiskt var rädd för att hoppa, så hon sa till mig att välja Nappe - stallets förmodligen tryggaste häst att hoppa. Efter att ha ridit Nappe och hoppat honom, så var jag faktiskt inte rädd längre :) Så jag antar att jag får tacka Nappe för det! :)

Nappe till vänster, Blitz till höger :)

   

Av stallkompisarna - 8 april 2012 10:30

Slänger in lite bilder från US påskkul i tisdags :)

 

Äggmålning + fika


Äggmålning + fika :)


 

Rejs uppför kullen för att "rulla ägg" xd


Alla deltagarna + 2 från us samlade :)


 

Lite lekar ^^

 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards