stallkompisarna

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av stallkompisarna - 2 mars 2011 23:03

Shaa!

Tog med mig datorn ut i storarummet för att se lite NCIS och blogga hehe (;

Har nyss stått och gjort en wonderful pastasallad att ha med till Flyinge imorgon! Ska ju dit på bruksprovet med skolan och maten där är såå dyr.. Lika bra att ta med! Kul kommer de bli. :)

Nästa vecka från torsdag-söndag är det SM på HFRK och såklart ska jag och min klass vara funktionärer! Kommer bli kul att se alla duktiga ryttare och hoppas såklart Alexander är på plats! (; ska sova hos Julia och hos hennes syster alla dagarna och kanske en dag på skolan! Spännande..

 

  

  Bjuder på en bild på finaste Alex!

  

Av stallkompisarna - 2 mars 2011 21:03

(Kopierade texten jag själv skrivit på bdb, orkade inte skriva det igen..)

 

Idag när jag kom hem. Var det hemskt. HEMSKT. Darrar fortfarande :(

När jag låser upp dörren så tycker jag att jag hör någon säga ooh shit! Sen en liten stund senare (typ en halv minut elr ngt) tkr jag att jag hör en liten duns. Robins cykel är inte hemma, hans jacka är inte där, inte hans skor heller. Mamma & papppa jobbar. VEM TUSAN ÄR DET!?
Jag märker typ direkt att det är sjukt kallt i huset & att man hör bilarna ovanligt högt när de kör förbi på gatan utanför.
Jag tar av mig skorna, går in i hallen, smyger sakta mot vardagsrummet (var sjuukt rädd!). Inne i vardagsrummet ser jag att någon rotat runt i vår bokhylla så det ligger papper typ överallt, och jag ser att en av våra fönsterrutor e borta!
Inser direkt att vi har en tjuv i huset, får typ panik & går försiktigt bort till mina skor igen å tar på mig dem, tar mina nycklar, vantarna & går ut igen. Stänger, låser, tar min cykel & FLYR!
Cyklar bort en liten bit så jag är 'gömd' men jag kan ändå se lite av huset, ringer pappa & säger gråtande pappa jag tror att det har varit inbrott hos oss, och jag tror att tjuven fortfarande är kvar :|
Sen minns jag inte riktigt, men jag tror att jag står där typ 10 minuter å darrar, båda av kyla, men även för att jag är i chock :O
Sen ser jag äntligen pappa komma hem. Resten är lite suddigt, tror jag gick bort mot huset igen & att en av grannarna kmr å kramar mig elr ngt :S Hon är lite mysko x'D

Pappa kollar igenom huset snabbt för att se så ingen e kvar där inne, när han kommer ut igen så säger han att jag kan sätta mig i hans bil eftersom jag fryser & skakar så mycket. Inne i bilen typ smsar jag några & säger att vi har inbrott & börjar spela spel, vet inte varför, antagligen för att jag ska tänka på ngt annat :O
Polisen kmr & mamma kmr, polisen typ letar fingeravtryck & fotspår & kollar vad som är stulet, jag och mamma sitter hos en av grannarna å värmer oss, pappa är med polisen. Efter typ en halvtimme går vi hem igen, då får vi sitta i köket iaf. Där sitter vi kanske i 45 minuter - 1 timme något, tiden går sjukt fort säger jag bara :o Kom lixom hem vid kvart över 2 tiden, helt plötsligt är klockan 5 o.o

Tack vare mig hann tjuven knappt ta något, han tog typ smycken, kontanter (bland annat mina 2000 kr ;S) & pappas solglasögon. Han hade packat ner robins laptop & xbox + spel i pappas träningsväska, antagligen hade han tagit min kamera åsså om jag nt kommit hem. Som tur var så tog han inte med sig väskan när han flydde :O! Men kontanterna å smyckena hade han antagligen i sina fickor så det fick han med sig.. Måste bara tilläga att han hoppade ut från mammas & pappas ena sovrumsfönster - PÅ ANDRA VÅNINGEN, rakt ner på vår rosenbuske x'D Hoppas han slog sig rejält -.-

Kommer inte mkt mer att skriva, det är redan en lång text men ni får stå ut ^^ Darrar fortfarande, är nog lite chockad :S
Allt jag hör i mitt huvud är bah 'ohh shit' om och om igen :| Det var inte kul kan jag säga :(

  

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards