stallkompisarna

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av stallkompisarna - 2 maj 2012 22:54

Hejhej!

Idag har väl inte hänt så mycket var på Fredriksdal med min moster och lite sånt. Just nu kollar jag Big Brother och pratar med Elli och Frida. Vi har allmänt ''roligt''. Nej men vi är lite såhär off och skriver massa smilesar ;)

 

imrrn ska jag till Valborg :)



 

Av stallkompisarna - 2 maj 2012 14:45

Man måste bara älska vädret ♥


Idag var det skola igen efter långhelgen ^^ Eftersom hästarna vilat i 4 dagar så red vi inte idag utan longerade istället, fast vi skulle kanske ha longerat ändå? De veckorna vi har hoppträning brukar vi nämligen ha tömkörning/longering/sitsträning på onsdagen istället för markarbete, så vi kanske har börjat träna på longering nu igen istället för tömkörning :) Longeringen måste ju sitta till hästskötarexamen ;o

Jag fick longera Misa, en ganska ung häst (runt 5-6 år kanske?). Hon brukar vara jättelat att longera, men idag bjöd hon faktiskt på ganska bra. Visst fick man hjälpa till med spöet, men det var inte så att man fick jaga henne. Hon är sjukt kelig i boxen och ska vara med på allt man gör, gärna trycka upp huvudet i famnen på en direkt när man kommer in i boxen! Sen har hon lite unghäst-fasoner för sig, t.ex att stå och tugga på longerlinan när vi väntade på att gå in i ridhuset. Lite Casanova varning där ;)

Sedan badade jag även henne och det blev stopp i avloppet m.m - jobbigt! Fast hon var jättesnäll att bada iaf :)

Ful bild men enda bilden jag har på henne xd  

 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards