stallkompisarna

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av stallkompisarna - 7 maj 2012 22:27

Fick en förfrågan från Lisa som äger Zarre nu ( http://lisalalarsson.blogg.se/ ) om jag inte kunde lägga upp lite bilder på Zarre från pay & jumps och visst kan jag det! Dock hann vi aldrig komma igång med tävlandet på riktigt utan va ute på 3-4 pay and jumps på 80/90 som dessutom va väldigt länge mellan starterna. Och såklart km 2011 och allsvenskan som jag inte har bilder från.. Dock tränade vi 100-110cm på träningarna men har inte heller bilder från de tyvärr!


Måste be om ursäkt i förväg för hur jag rider på vissa bilder från 2010, ush och fy!


2010

                      

 

2011

                   


Önskar vi hade hunnit komma ut lite mer.. Dom två sista bilderna va från en pay and ride då vi bara skulle komma runt bra och positivt eftersom hon dummade sig lite på km och det gick super, har inga bilder från 90 då heller!

Kom på att jag lovade att skriva om min och Zarres historia så får knåpa ihop det någon dag! Har väldigt smickrande bilder från 2007 ;) Har dessutom hundratals bilder på Zarre så säg till om jag ska slänga upp en hög!


 


Av stallkompisarna - 7 maj 2012 21:34

Dressyrlektion i skolan idag som vanligt, har som sagt Dustin denna perioden! Väldigt nöjd med passet, även om det inte var helt perfekt. Men ett bra första-pass som kan utvecklas & bli bättre ^^

Man blir verkligen trött av att rida Dustin, för man kan verkligen inte sitta och "åka häst" för då tar han första bästa tillfälle att busa ;) Man måste hålla honom aktiverad hela tiden - ställa åt olika håll, korta/länga steget, lägga volter, flytta in bogen/rumpan innanför spåret osv. Han var lite lat faktiskt och blev sur när jag smällde till honom med spöet då han inte lyssnade för skänklen xd Ett litet upprört skutt bara! Sen fjantar han alltid sig vid långsidan mot dörren/läktaren och ska hålla på att dra sig innåt mitten, men det är bara att vara bestämd :)


Min hand, som jag brukar ha problem med, var faktiskt väldigt bra idag! Stängd, rättvriden och väldigt stadig. Det går frammåt ;)

Halvkass mobilbild från i torsdags ;) Man hinner inte ta bild på pållarna innan/efter passet för man har så mycket att göra i stallet xd

 

Av stallkompisarna - 7 maj 2012 20:58

Blev inget sommarjobb på örs för mig.. Frida + 2 andra fick jobben, känns sjukt surt eftersom Kajsa i princip lovade mig & Fanny att vi skulle få jobb.. Just nu vill jag bara hitta något annat att göra i sommar som har att göra med hästar (visst det var bara 2v på örs men ändå)! Ridlägerledare hade varit fett awesome, men det är lite sent för det nu ._. 

Ville verkligen jobba i sommar, tror inte jag kommer få något annat heller eftersom jag mest fokuserade på örs i min ansökan! Vill verkligen bara dra iväg någonstans och slita hela sommaren, normalt?


Jaja ska sluta tjura över det nu, får snacka med Kajsa imorgon eller något och fråga varför det blev som det blev.. Har ju gått och trott att jag har fått jobb, men så var inte fallet. Kommer säkert något mer inlägg sen ♥

 

Av stallkompisarna - 7 maj 2012 15:41

Hejhej!

Tänkte kolla igenom lite gamla bilder vi har här på bloggen och lägga ut lite heheh ;$


     

   


    

Av stallkompisarna - 7 maj 2012 11:29

För någon dag sedan fick jag frågor av en liten tjej och hennes kompis på Facebook, och hade tänkt att svara på de frågorna här.


Hur många år har du ridit?

Jag har ridit i 12 år i år.


Har du alltid ridit i Ödåkra?

Nej, jag började ute i Allerum på lillgården, och sedan gick jag på Sperlinge i Laröd. 2006 fick jag plats på Ödåkra RS, och där rider/har jag min häst fortfarande.


Hur många rosetter har du?

36 st


har du gått på någon mer sport förutom ridning?

jadå :) Har gått på simning,gymnastik och fram tills förra året gick jag på fotboll, men blev tvungen att sluta då jag har en skada i mitt knä och fick opereras.


Hur högt har du hoppat med ponnyerna på Örs?

Sally: 55cm

Cassini: 80 cm

(Ville: 50 cm)

Nappe: 70 cm

Björn: 60 cm

Tingeling: 95 cm

Blitz: 85 cm

Selma: 80 cm

Blondie: 80 cm

Bosse: har ej hoppat

Hieron: har ej hoppat

Rosett: 90 cm

(Bagheera: 100 cm)


Hur högt har du hoppat/tävlat med din egna ponny?

110 cm på träning och 100 cm på tävling



 

Bild sedan julahoppning i Åsbo 2011


 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards