stallkompisarna

Alla inlägg under april 2012

Av stallkompisarna - 13 april 2012 21:40

Fredagen den 13.e idag som alla förmodligen redan vet. Någon som har haft otur idag?

Jag har väl inte direkt haft otur, det har varit en vanlig dag. Det enda som har hänt är att Mikkis sa att Rosett var halt :/ Hoppas att det bara är något litet som går över snabbt, KM snart ju! Rosett är väldigt sällan sjuk eller skadad, tror detta är första gången hon är halt under de åren hon stått på örs :o Skulle hoppat henne imorgon på hoppspecialen men får väl rida någon storhäst istället.. Jaja, det är kul det också!


Red henne igår, markarbete! Det gick väl ganska bra, men vi var sjukt många (8 stk) så det blev jätterörigt i ridhuset eftersom man skulle hålla sig undan för den som höll på med övningen osv. Kan säga att jag blir helt stressad när det är rörigt medans man rider, bara känner hur det börjar snurra i skallen för alla är verkligen överallt samtidigt! Riktigt jobbigt är det.. Men Rosett var iaf duktig och pigg som vanligt, så måste ha varit något som hände i hagen idag :/

   

Av stallkompisarna - 12 april 2012 23:35

Haaij!

Stack till örs på kvällen idag! Skulle kolla lite på min gamla grupp som jag för övrigt saknar megamycket! Och jag fick faktiskt rida med i den (betalar ofcourse) på min gamla favorit Sune! När vi startade denna gruppen hösten 2008 så va Sune den första jag red och jag älskade honom från första stunden! Red nästan bara honom i flera terminer och va också skötare på honom. För er som inte rider på örs kan jag berätta att denna hästen är nog den mest speciella och det är inte många som gillar honom. Han är stel som en pinne och har inget steg och knappt takt. Han går speciellt och blir lätt nervös om han inte förstår eller det händer mkt kring honom men han är inte dum. I hoppningen är han feg och bangar så fort de blir över 80 typ och man kan inte pressa han för mkt för då stannar han bara. Men på den tiden sket jag i det! Älskade att hoppa honom och han stannade faktiskt nästan aldrig med mig, hoppade till och med oxrar på en meter med honom! Antar att vi växte ifrån varandra "kunskapsmässigt". Du kommer bara till en viss nivå med honom och jag bärjade kräva mer i hoppningen och då slutade det funka. Sista gången jag hoppade honom gick det så dåligt att jag började gråta haha! Han hoppade knappt 70 och jag blev arg på honom vilket man inte får bli! Ush hatade mig själv för att det blev så. Det är faktiskt lite sorligt med tankte på att jag verkligen älskade honom. Självklart kommer han ha en plats i mitt hjärta efter alla åren!


 

Våren 2009


Idag gick det faktiskt helt okej! Va lite ringrostig själv eftersom jag inte ridit ordentligt på två(!) veckor, men det va Sune också kan jag lova! Kändes att det va ett bra tag sen jag red honom då jag tyckte han gick så sjukt konstigt haha! Men efter lite jobb så lossnade han ändå hyffsat bra. Dock gick han inte i närheten av så bra som jag fick han att gå förut vilket är lite ledsamt haha! Nej men han va bra för att vara Sune som sagt. Vi hade lite markarbete med kryss och volter osv. På ena långsidan hade vi två räcken där vi räknade galoppsprång. Efter hinderna så är han så rolig, han liksom skyndar sig så mkt med benen i travgalopp grejs att han blir helt vinglig och ja det går inte att förklara! Måste upplevas live ;) Tänkte slänga upp lite bilder från våran tid och även en film jag gjorde då. Mobba inte hahaha, den är ganska charmig! Slutade rida honom mycket runt sommaren 2010 tror jag? Har dock haft honom på varje igångridning efter sommarbetet så ja, nog om det!


   

   

Vår 2009

 

    

Sommar 2009

 

      

2010

 

    

Sommar 2010, igångridning

 

      

Sommar 2011, mobba inte min *host* fina outfit!



 

Av stallkompisarna - 12 april 2012 23:08

Hejhej! :D

Var hos Valborg innan idag och kom hem vid kl 20.00 ungefär. Valborg var sjukt fin idag dock så höll jag igen henne lite så hon var sjukt seg men annars så var hon lika mysig som vanligt :). Gangster(shettis) rymde typ 4 gånger från hagen idag sjukt söt så man blir nt sur på han   <-- ful smiles.se iallfall sen så skulle dom last träna  och de gick väl bra tror jag såg inte så mkt. Sen last träna dom Rapsodi som inte alls var på humör haha söt ponny ;)

Nu ska jag iallfall snart    och imrrn ska jag träffa Tintin! ♥ Ska bli kul aja vi hörs imrrn och ha de så gött!


 


 


Av stallkompisarna - 12 april 2012 22:11

Kollade lite i vår bloggarkiv (maj månad) för att kolla vilket datum Ville åkte (27 maj, som jag hade för mig!). Hittade lite sorgliga inlägg å så, men även en massa roliga minnen som man lätt glömmer! Det var deppigt ett tag eftersom både Bagge & Ville såldes så tätt efter varandra, så det är väl det som är den "sorgliga" delen.

Men både jag & mikkis tog det ändå väldigt bra och bölade inte särskilt mycket om det här på bloggen utan vi fokuserade på de bra sakerna! T.ex Mikkis hade ju nyss fått Casanova och jag fick i "uppdrag" att rida Bosse på lektioner första veckan/veckorna. Kajsa sa faktiskt till mig att det var för att läka såren lite, vilket jag är väldigt tacksam för! Vet inte vad som hade hänt annars, hade väl deppat sönder?

Det är faktiskt roligt att fräsha upp minnena ibland, även om man vet att man kommer att komma ihåg sorliga ögonblick. Visst, jag blev tårögd när jag läste vissa inlägg - men det var desto fler som fick mig att le eller skratta! Det är så mycket man glömmer..

   

Av stallkompisarna - 11 april 2012 23:58

Hejhej! :)

Idag har jag bakat med min moster. Daim Kladdkaka sjuuuuuuukt gott säger jag bara!  Imorgon ska jag till Valborgs stall och löshoppa tror jag om de blir fint väder :) Mysigt! Vet faktiskt nt vad jag ska skriva såå tänkte tipsa om världens finaste låt :')


Ja asså får rysningar av denna :D
Adam Lambert i mitt



 

Av stallkompisarna - 11 april 2012 23:24

.. part of me like breathing. Now half of me is left.


Två dagar kvar sen 10 månader utan mitt hjärta. Är det inte konstigt så snabbt tiden går?

Jag saknar min andra halva, min bästa vän.


 


 

Av stallkompisarna - 11 april 2012 23:04

Tjenis!

Dagen idag då.. Åkte som sagt hem till mamma igår så åkte med dom in till stan vid 10 kanske? Drog en snabbis på väla sen men insåg att det va tråkigt att vara själv så åkte hem igen haha! Va så sjukt trött så däckade på soffan ett tag innan jag tvingade Lisa att följa med mig upp igen :D Köpte lite träningskläder eftersom jag ska börja träna på Friskis så fort jag har pengarna till gymkortet! Måste ju komma i form till sommaren.. Och det måste bli allvar nu! Power walkade en runda idag igen och sprang även runt dammarna. Va ute i ca 1 timme idag, känner mig duktig hihi! Det märks verkligen när man inte rider lika mycket (alls?) längre, man får så dålig kondis! Nej slutpratat om det!

Börjar faktiskt sakna skolan lite nu.. Skolan och "verkligheten" liksom. Hatar att vara ledig när alla andra går i skolan, man är ju helt alone på dagarna? Hate it :( Dock fasar jag över dom två första veckorna nu i skolan, först nationella muntliga i svenska första veckan och hästskötarexamen på Tidsagen veckan efter.. huuh! Med handen på hjärtat har jag knappt pluggat alls sen jag va i skolan sist. Får sån ångest! Nej nu sista tiden måste jag verkligen försöka. Vet om att jag kan bara jag ger mig fasen på det!


Tror inte jag har skrivit det här faktiskt men har ju köpt hem min nya hjälm och min mobil! :D

Eller ja det va cirka 2 månader sen nu så dom är väl inte så nya längre ;) Har nu då Iphone 4s och är så nöjd med den! Vet att många säger att dom rä dåliga osv men jag håller inte alls med. Jag skulle inte kunna leva utan min älskade mobil, och jag tappar den nästan varje dag och den har inte gått sönder hittils ;) Visst den går sönder om man tappar den fel men så är det väl med alla mobiler?

Hjälmen är Charles Owen Ayers 8 och jag är mycket nöjd med den också! Superskön och myycket snygg! Rekomenderas stark till er som söker ny hjälm haha!


 

Mobilen samma dag som jag fick hem den, det va glädje haha!


 

Man ser inte hjälmen så bra men ja! Bilden är förresten från skoltävlingen som jag tänkte berätta om någon dag!


 


Av stallkompisarna - 11 april 2012 20:38

Bara jag som har 'skakningar' i händerna å så? Typ ibland (mest när jag är nervös eller riktigt hungrig) så börjar mina händer darra jättemycket, även armar och ibland benen håller på så xd Inget som stör mig direkt, men sökte upp det på google bara för att kolla så det inte var något farligt eller så.


Såhär stod det i ett forum där en tjej hade skrivit att hennes händer darrade jättemycket, verkade vara typ samma som det är för mig fast lite värre:

"Är lätt att tro man är defekt pga en sån här sak, men vet du vad det beror på? Du har ett överskott av dopamin i hjärnan vilket gör att vissa neuroner inte kan "stänga av" helt utan är konstant stimulerade. Notera att jag inte sa du har för mycket dopamin, det är i princip omöjligt, dopamin är källan till kreativitet, motivation, glädje, finmotorik, logiskt tänkande... Dina darrningar är ett tecken på att din hjärna är i prima kondition, du är för frisk helt enkelt."


Man kan ju inte lita på forum till 100% eftersom vem som helst kan svara där, men skulle kunna tänka mig att det har något med det här att göra!

Bara lite roligt & annorlunda inlägg :)

 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards