stallkompisarna

Alla inlägg under november 2011

Av stallkompisarna - 11 november 2011 22:09

Vet inte hur gammal den är, 2-3 månader kanske? Sjukt bra iaf, riktig myslåt ♥

 

Av stallkompisarna - 11 november 2011 21:39

Började ju på denna listan i oktober men gjorde aldrig klart.. Fortsätter nu iaf :)


Börjar med stallet då: När jag är hos Skorpan så är det ju annorlunda beroende på vilken dag det är. T.ex på lördagar har jag morgonfodring + utsläpp, torsdagar & söndagar har jag typ antingen middagsfodring eller insläpp + kvällsfodring.. Men beskriver en lördag för det är det jag gjort mest xd

Kommer dit runt 8 på morgonen, börjar med att ge hästarna maten i hinkarna. Medans dom äter lägger jag ut höet i hagen, sen är det på med grimmorna och släppa ut pållarna i hagen. Efter det brukar jag mocka och strö. Sen sätter jag ny mat i alla hinkarna (morgon middag kväll) + sätter nytt hö (morgon kväll). Nu har det väl gått ca 45-60 minuter sen de fick frukost. Sen tar jag fram Skorpans utrustning så allt det är klart innan jag hämtar in henne från hagen. Borstar gör jag väl i 20-30 minuter på helgerna eftersom jag har ganska gott om tid då. Sedan rider jag ut en runda, brukar rida strandrundan på lördagarna för det är så tyst & mysigt där på morgonen, man hör bara havet, lite fåglar och Skorpans hovsteg. Mys! Den rundan tar väl 45-60 minuter, beroende på hur mycket jag skrittar och om hon vägrar gå på något ställe xd Väl tillbaka i stallet så fixar jag henne efter ridpasset och tar på täcket & släpper sedan ut henne i hagen. Efter det brukar jag sopa stallgången och sen om jag har tid brukar jag kela med katterna :) Sen sätter jag mig på bussen och åker hem, brukar väl vara hemma vid 11-12 tiden xd Är inte så snabb direkt :)


Skoldag: Direkt när jag vaknat går jag in på toaletten & bytar om. Vet inte varför jag bytar om där inne men det har blivit en rutin helt enkelt xd Typ tar deo, går på toa, tar på byxorna, borstar håret, tar på tröjan xd Det tar väl runt 10 minuter :p Efter det går jag ner och äter frukost i ca 15 minuter (beror på när jag gick upp, men går jag upp i tid så ca 15 min), efter det borstar jag tänderna & sen cyklar jag till skolan med Fanny :D Efter skolan cyklar jag hem med Fanny (våra cykelturer är typ både jobbigaste & roligaste på dagarna ibland, beroende på vilket humör vi är på xd). Måndagar brukar jag åka till örs, tisdagar oxå men då åker jag bussen till & från skolan istället för att cykla, hinner inte annars. Onsdagar är det direkt hem, vika ca 2-3 maskiner tvätt + starta en ny. När jag vikt färdigt så tar jag hand om det tvättade, torktummlar det som går & hänger upp resten. Efter det är det nya avsnittet av Glee som gäller 8D Varje onsdag.. :) Torsdagar har jag Skorpan (dock bytar torsdagar & tisdagar plats nu, så rider på örs på tors. & har skorpan på tis.). Fredagar brukar jag bara vara hemma, idol är ett måste för mig.


Det var väl det mesta? Juste, måste även tillägga att varje dag äter jag supergod lunch i skolan & supergoood mat hemma på kvällarna :D Är lite bortskämd med maten om man säger så, typ restaurangmat varje dag x'd Gott!

 

Av stallkompisarna - 11 november 2011 21:35

                 

Nikon D3100 + Sigma 70-300mm

   

Av stallkompisarna - 10 november 2011 20:42

                     

Vet att jag har sjukt korta läder för att vara dressyrtävling (har typ hoppläder!) & att jag har stolsits på vissa bilder (vilket jag inte brukar ha annars ;s).. Kom nog inte riktigt ner i sadlen (långa läder?) och när jag längde läderna så blev det helt konstigt för red fortfarande i stolsits då eller något? Inte så lyckat alltså xd

Tack till Jojjo som fottat :D!

   

Av stallkompisarna - 9 november 2011 11:33

Sha!

Sitter just nu i skola och har eneglska men pallar inte jobba så blogar ist! Vi läser ngn sjukt svår bok som jag inte fattar ett skit av och den är så komplicerad.. Nej ush på den!

Ridit Zollie hela vecka nu och hon har verkligen varit suuperfin hela tiden! Har nog kommit på hur jag ska rida henne på bästa sätt nu. Kulkul! Ska ha henne idag, fredag och söndag också. :)


Annars har jag väl inget kul att berätta, händer ganska få saker just nu, livet bara rullar på i sin egna sega takt..


 

Saknar båda mina älsklingar! Snart ett halvår utan Hanni..


 

Av stallkompisarna - 7 november 2011 22:28

Det händer allt oftare att jag kommer på mig själv med att le.
Förr hände det sällan, var aldrig riktigt lycklig.
Nu, trots massa skit som hänt, så ler jag allt oftare.
Jag fejk-ler inte bara, som det ofta var innan. Utan jag ler innifrån, ler med ögonen som vissa säger.

Känns riktigt nice när jag tänker på det.
Det är allt tack vare mina älskade vänner! Tänk på detta. Ni får mig att le, även när ni inte är nära. Bara tanken av er får mig att bli lycklig!

Dessa orden kommer från mitt hjärta, så ta åt er. Ni är fan världens bästa vänner ♥

 

Av stallkompisarna - 7 november 2011 19:52

Som vissa kanske kommer ihåg blev det problem när jag gjort den nya headern & skulle spara den, men lyckades ändå få upp den här. Nu när bloggplatsen ändrat bredden på bloggen så ser det ju snyggast ut som headern oxå blir bredare eftersom den är anpassad efter de gamla måtten. Men eftersom jag inte kunde spara headern i photoshop-format så kan jag inte ändra den, tyvärr :/


Så tills vi bestämmer oss för att vi ska ha en ny header, eller om jag gör ett ryck & försöker fixa till så den blir bredare genom att lägga till ngt mönster eller liknande brevid headern, så får ni stå ut med att den inte är rätt bredd :)

 

Av stallkompisarna - 6 november 2011 20:45

HejHej ;D

Idag var det KM i dressyr på örs, jag & Rosett vann ridskoleponny klassen :D Red LC:2 programet, fick 62,86%, inte världens bästa men det räckte för en seger iaf :)

Bjuder på en film, eller ja Jojjo bjuder ;D


 

 
 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards