stallkompisarna

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

How do you measure a year?

Av stallkompisarna - 27 maj 2012 21:46

Den 27 maj 2011 var dagen då min andra halva rullade iväg i en transport, på väg till sitt nya välförtjänta liv hos en ny familj. Jag försökte vara stark, hade lovat mig själv att jag inte skulle gråta men ändå rullade tårarna sakta ner för mina kinder när jag sa hejdå. Sista gången jag kände din mjuka päls under mina fingrar, sista gången jag såg din busiga blick och kände din mjuka mule puffa på mig i jakt på godiset som du visste att jag nästan alltid hade med mig. Sista gången jag kramade om dig och viskade "du kommer få det jättebra, du förtjänar detta". För det var vad jag fick trösta mig med, han var så värdig sitt nya liv! Efter alla år på ridskolan, alla barn han har lärt rida, förtjänar han verkligen livet som läromästare hos en trevlig barnfamilj. Även om det gjorde ont inom alla att se honom åka så var det för att han skulle ha det bra. "If you love someone, set them free".

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, varje gång jag kommer in i stallet och ser din tomma spilta gör det ont inom mig.. Mina minnen kommer blekna med tiden, saknaden kommer inte vara lika stor. Den tid jag hade med dig var helt underbar och jag är tacksam för det. Saker som förr kändes hemska får mig idag att skratta, din envishet och surskallighet, alla gånger du drog ner huvudet och bockade av mig efter hinderna, listan kan göras lång. "Det är bara en häst" säger många, men där har dom fel. Även om du inte var min så var du mer än en häst för mig, du var min vän. En vän jag aldrig hade tråkigt med, en vän jag aldrig bråkade med. En vän som alltid fanns där för mig, oavsett vad.

Jag kommer aldrig att glömma dig, tack för tiden vi hade tillsammans och tack för allt du lärt mig! Du har lärt mig mer än att rida, du har lärt mig att vara envis och att aldrig ge upp. Du är värd varenda tår som har trillat ner för min kind sen jag fick reda på att du skulle säljas, du är värd ALLT i hela världen! Någon dag ska jag komma och hälsa på dig, du kommer inte komma ihåg mig men det gör ingenting. Bara att få träffa dig igen, känna din mjuka päls under mina fingrar igen - jag längtar!

Ville - för evigt i mitt hjärta.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallkompisarna - 15 juli 2013 03:12

Nattuggla som jag är så blev jag lite uttråkad och bestämde mig för att klicka mig in här på vår gamla blogg! Det var ju nästan ett år sedan vi bloggade sist, och när jag kollade statistiken, lixom bara på skoj, så såg jag att för ungefär en vecka se...

Av stallkompisarna - 27 juli 2012 04:45

TJAAAO! Längesen jaaao! Har varit på festivalen med Ellabeth, Elli och Pisse! Pisse sover hos mig om ni ville veta ALLTSÅ! :) Vi SÅG ROBIN STJERNBERG! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KUNGLIG KILLE! PUSS PÅ HAN! Och massa andra och ngt skit som Nisse & Elli tyckte va ...

Av stallkompisarna - 15 juli 2012 01:42

Hejsan, har inte bloggat på en evighet! Slänger in lite blandade bilder som tagits sedan sist jag bloggade, en hel del på mig & Ancker eftersom jag ridit honom ganska mycket den senaste tiden xd Nu ska jag dock rida Selma ett tag, det kommer säkert a...

Av stallkompisarna - 12 juli 2012 16:27

Som alla har märkt är vi väldigt inaktiva nu. Vi alla har mycket att göra med/utan hästar just nu....   Vi ses igen när vi har mer tid att blogga ;) ...

Av stallkompisarna - 29 juni 2012 11:11


Hejhej! :)Längesen längesen SAKNAT MIG :) ? Nejmen ska försöka vara seriös även om att alla jag känner vet att jag har svårt för att va seriös    HAHAHAH FIN SMILES.. IALLFALL! Skriver lite kort om mina dagar denna veckan där nere så om ni vill k...

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards