stallkompisarna

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av stallkompisarna - 3 januari 2011 23:49

Min syster har läst en bok som heter Precious och ville även kolla filmen. Jag hänkade på och vi hamnade i mitt rum. Filmen handlade om en överviktig tjej som blev misshandlad psykiskt och fysiskt av hennes mamma. Hon blev våldtagen av sin pappa och utkastad från skolan, men då får hon börja på en så kallad 'alternativ skola'. Läraren där hjälpte henne och resten berättar jag inte :) Den var ganska hemsk men väldigt bra.


Check that!

  


  

Av stallkompisarna - 3 januari 2011 22:52

Jag tror jag är sämst på att skriva blogg!

Dels för jag inte har något att skriva och för att jag nt är bra på att berätta?

Men visst kan berätta om min dag! (:

 

Föresten är det bara jag som älskar Glee?

 

Iallfall så vakna jag typ kvart över 1 (:

Nisse hade smsat att vi skulle ta bussen kvart i tre så var tvungen att gå upp direkt när jag vakna GÄSP

Iallfall så åt jag en macka och sen drog jag till bussen (:

Borstade Sally lite och kratsa hovarna och sånt mys ni vet (:

Sen titta jag när nisse red Bagge ^^

medans nisse red så lekte jag o frida flax flax (y)

Fråga nt ni lär nt förstå (:

 

 

     

Av stallkompisarna - 3 januari 2011 22:26

Shaa!

Gick upp halv 7(?!) imorse för att rida i skolan! Red tvåh ästar, Lill-Gurra och Gunvald. Gunvald är bara 5 och sååå söt! Tycker verkligen om honom :)

 

Sen stack jag till örs vid halv 3 och red Cassini som jag gör varje måndag! Men han va helt konstig idag! Ville inte alls jobba eller något.. Red i typ 40 minuter och dom sista 10 släppte han och gick så fint som han brukar, var helt slut!

Efter det red jag världens bästa ponny, såklart Blondie!

Finns inga ord för vad jag känner för denna ponnyn.

Får rida henne ibland för hon är lite elak och kastar av barnen när dom hoppar upp, men mot mig gör hon inget. Och hon är så fiin!  Måste verkligen säga att det inte finns någon häst i hela världen som jag känner samma "band" med. Bara jag tittat på henne smälter jag.

Gosh, jag älskar denna ponnyn :')


  


    

Av stallkompisarna - 3 januari 2011 21:13

Kom på en sak till..

 

När jag gick hem från bussen...

 

 

 

 

 

... så var jag skiiiitnära på att trilla x'D

 

Haha, ni fattar itne hur nära det va att jag satte mig på rumpan i en snöhög där hundar brukar pissa >.<

 

Det va typ precis där man svänger in till 'min' radhuslänga, (radhus-hus) så va där värsta hala isfläcken :O Såklart skulle jag gå på den, och det va mörkt så jag såg ente den x'D Jag hade rumpan typ 10 cm från marken men lyckades ta mig upp, på ngt sätt :D (Y) Trro att jag råkade ta på hundkiss-snöhögen :'( För tog tag i ngt iaf & lyckades komma upp i sista sekunden (y)

 

Alla som hatar is kommenterar :D♥

 

  

Av stallkompisarna - 3 januari 2011 20:57

Tjaaa :D Nissepisse här igen (: ♥

 

Tänkte bara berätta lite om min dag & typ förklara liite runt Fridas inlägg igår >.<

 

Kan börja med inlägget.

Jag & Frida bråkade igår, så ja.. Vi kom fram till att alla är olika, och att ingen av oss kommer att ändras xD Så på ngt sätt blev vi vänner igen (: ♥

Vill helst inte gå in mer på det ;D

 

Min dag då.. Här hemma hände inget särskilt, förutom att jag åt lasange till frukost (y) (jag e fullt normal, jag lovar :D)

 

Sen kl 2 tog jag bussen till örs, kan säga en sak...

 

DET ÄR INTE LÄTT ATT GÅ FORT PÅ IS + SMSA MED JOJJO PÅ EN VÄLDIGT JOBBIG MOBIL SAMTIDIGT xD

 

Hehe :$ Trillade bara nääästan :D *stolt*

 

När jag & Jojjo kom fram till örs så såg vi att ngn var i stora & red, så vi gick in & kollade vilka dt va. Så va det Frida & Jennie (jennie = vår bloggstammis x'D) som red, men vi hade bestämt att vi 3 skulle rida :(

SVIKARE ;'(

 

Hehe, nä men dt gjorde inget :$

 

Iaf, sen frågade jag Kajsa om Ville behövde ridas (eftersom jag brukar motionera honom på måndagar), och det behövde han :D Och så fick jag rida Bagge oxå, eftersom lilla Mikkis ente va där, för hon & Elli va hos Mette (där dom tydligen red mkt, bland annat skenade dom barbacka på en islandshäst tillsammans x'D)..

 

Det gick iaf bra med båda buskillarna, ingen av dom gjorde ngt (;

 

  

Random bild från nyår för att inte inlägget ska bli tråkigt x)

 

 

Hmm.. det var nog allt för nu, nu ska jag spela RCC :D♥

kommer kaaanske ett inlägg till ikväll/imorron :3

 

Btw ska jag ta med mig kameran till stallet imorron & filma jojjo när hon hoppar :D?

Elr skulle någon i SG (elr Jennie) vilja filma mig när jag hoppar imorron (; ? Tror att jag ska ha Tingan, om jag inte lyckas få Ville x'D Den som vill/kan filma kan använda min kamera ;D

 

  

Av stallkompisarna - 3 januari 2011 01:32

Tjudeluu. Dagen började med att släpa sig ut för att sälja kvällsposten.. Sedan blev det lunch och därefter åkte jag och pappa vidare till Netonnet. Han köpte en Xperia x10 mini pro & jag en Samsung galaxy S! :D

Älskar den, sjukt snygg, lätt och aah. Bättre kunde det nog inte bli. & det bästa är att det är superlik och ungefär likadan som en Iphone fast billigare. Man kan ladda ner alla Iphone appar osv, gillas!

Allting rullar på som vanligt med Lina, red en snabbsnabbis igår i ridhuset barbacka och idag fick hon vila. Imorgon blir det antagligen en kort skrittrunda och sedan får vi se vad som återstår :)

  

  

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards