stallkompisarna

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av stallkompisarna - 24 januari 2011 21:39

Måndagen är snart över (y)


Denna dagen var riktigt bra (:

Sa ju att denna veckan kändes bra bra :D

Sally var sjukligt mysig borstade lite och sånt !:)

Sen så tog man bussen hem efter typ 1 och en halv timme:)!





  

Av stallkompisarna - 24 januari 2011 21:25

 Har inte bloggat på läänge, typ 3 dagar sen o.o

Fyy på mig!

 

Igår hade jag Dimmboy, myyysponni säger jag bara. Han va finare än han vatt på länge, det märks att han blir bättre för varje dag som går (dock har han varit 'frisk' i typ en vecka nu, men han har ju tappat lite muskler under vilan). I galoppen, guud så fin han va asså. Visst drog han lite som han gör ibland, men har en känsla av att dt a för att han va glader :D Fin böj på nacken + upphöjd rygg var dt iaf som gällde x'D

 

Sen en märklig sak. Jag såg en medelstor kraftig häst komma ut från det andra stallet på gustavslund (2 stall på samma gård, ett kollektiv där Dimmboy står, och ett eeh, vad dt nu kallas xd). Jag bah hmm, jag känner igen den hästen.. När hästen är typ 20 meter från ridbanan jag bah men dt e juh Cassi & Bilbo, vad gör dom här :O o.o? (Cassi går i min klass, Bilbo är hennes häst). Hon blev lika chockad som jag blev, hon trodde Dimmboy var såld x'D

 

Dt visade sig att typ jättemånga från lillgården ska flytta till gustavslund.. Elr kanske inte jättemånga, men några stycken (de trivs tydligen inte längre.. hmm..)

Såklart får jag frågan av både Cassi & hennes mamma vf jag inte tävlat 'den' (Dimmboy), jag bah eeeh.. Vet inte om jag vill elr får :$

 

Men men, kul att ha ngn man känner på gården iaf (även om jag 'halvkänner' 2 stk redan xd). Så sen när dt blir lite varmare blir det kanske lite uteritter med Cassi & Bilbo :D

 

Imorron ska jag hoppa Sally xd♥ Det kommer väl gå, eeh sådär.. Har inga höga förväntningar.. Satsar på att komma runt banan (om dt ens e banhoppning?) med max 1 stopp x'D

 

Det var väl allt jag har att säga just nu ^^

 

På onsdag btw ska jag & Elli till Fridurs skola & checka om vi gillar dt, antagligen kmr vi göra dt men skönt att slippa vanliga skolan för en dag iaf xd Sen efter det ska Elli med mig till Dimmboy :) Så då kommer kanske lite NYA foton på när jag rider honom (a)

 

Bjuder på några bilder på Chili som jag fottade häromdagen <3


        

Av stallkompisarna - 24 januari 2011 02:21

Har inte visat några bilder på mina djur tror jag. så bara för jag har tråkigt så kommer det här!:d

fettokatten Tigertass!

   

underbaraste katten Signe <3 & hon gick i sele för att hon hade blivit misshandlad och vi ville inte riskera dt igen. Nu går hon fritt.

     

Smilla

  

Bonnie

  

Av stallkompisarna - 24 januari 2011 00:23

Shiiit vad jag saknar sommaren:( sinnes..

Igår red jag Lina, gick underbart bra! Idag red jag också fast barbacka, gick väl också det bra. Har även tagit hand om Boy några dagar nu, igår longerade jag honom lite så han fick röra på sig & idag gick jag en liten runda. Det uppskattades :)


Skola om några timmar då.. Inte speciellt peppad men har man något val? Denna veckan kommer bli riktigt intensiv, känns som jag borde sätta igång och plugga.

Ha det!

  

  

Några onödiga bilder:D

        

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards