stallkompisarna

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av stallkompisarna - 12 januari 2011 22:03

Idag red jag Poppe på HFRK då:) elr helsingborgs ridskola om man ska vara noga;)

 

Jag rider ju på två ridskoler en med skolan som då skolan betalar och en som min mamma betalar :)

Så idag var första ridning och vi skulle ta det lite lugnt

så vi red denna banan idag (klaga nt på mina paint skills):

 

  

det blåa är hinderstöd elr bommar :)

det röda är vägen (a)

 

  

Av stallkompisarna - 12 januari 2011 20:29

Tänkte göra ett litet inlägg om vad just jag vill ha från den nya hööks katalogen

 

Tänkte börja med att dissa discogrimman, den var INTE fin ;S

För en gångs skull har en av dressyrmupparna ingen smak alls xd

  

Nej tack på denna ;S

 

Nu till en sak som jag vill ha :D Jag går alltid runt med min hjälm, väst & stövlar i en plastpåse xd Skulle verkligen behöva en väska till dom! Innan har hööks haft en röd stövel & hjälmväska, men nu när jag skulle köpa en så hade dom inga xd

Gissa vad jag ser i nya katalogen :D?

  

Tror jag tycker att denna färgen e snyggare än röd faktiskt (:

 

Sen vill jag ju såklart ha en massa söta saker till en ponny som jag inte har xd Tänkte lägga upp bilder på mina favoritgrejjer till hästen ^^

  

Övergulligt tkr jag :3

 

  

  

Den gröna färgen är kanske lite skrikig, men tänkt detta på Ville :D Sööött <3

 

  

Denna vill jag ha som vår/höst stalljacka. Har bara min tjocka bruna & den blir alltid sjukt varm på våren när solen tittar fram.. Sånna här jackor är alltid varmare än vad de ser ut, sårskilt om de är sånna vindskyddnade elr vad dt heter xd<3

 

Idag var jag verkligen på blogghumör tycker jag, men nu ska jag faktiskt ge mig på engelska glosorna ;D<3

 

Godnatt tror jag att jag säger redan nu :3 ♥

 

  

Av stallkompisarna - 12 januari 2011 19:55

Haai igen alla :D

 

Lovade ju innan att jag skulle göra ett till inlägg & berätta om hur klantig jag va igår & annat som har hänt ^^

 

Vi börjar med igår. Jag skulle vara hemma hos min kompis klockan 07.10 för att jag skulle få skjuts till ridhuset, eftersom vi skulle ha teori. Klockan 07.05 går jag ut genom dörren & ska in i förrådet för att hämta mina ridsaker eftersom jag ska åka bussen direkt till örs efter skolan. Jag kommer in i förrådet, tittar på hyllan där mina ridsaker ligger, och upptäcker att dom inte är där .__. (y) Då kommer jag på att jag har glömt dom hos Dimmboy, shit oxå xd Så då får jag nöja mej med att ta mina termos ridstövlar & sen stänga igen >.<

Iaf, när jag var klar där inne var klockan typ 07.08, så nu har jag brådis, såklart försöker jag med att springa över helt bucklig skithal is, smidigness på min hjärna på morgonen asså (y) Men jag trillar nt, som tur e. Just dt, var tvungen att ha mina puma skor, typ som gympaskor you know? För mina stövlar har gått sönder i dragkedjan -.- Så jag försöker kuta över hal is, med helt platta gympaskor som man inte får något grepp alls med + en gympapåse, en skolväska & en påse med mina ridstövlar !? Hur trög får man bli lixom xd

 

Sen händer väl inget mer klantigt den morgonen/förmiddagen xd

 

Sen efter skolan ska jag ju åka buss direkt till örs, och det e preciiis så att jag nästan hinner i tid till teorin, blir typ 2-3 minuter sen. Så alltså måste jag hinna byta om på ngt sätt? Jag löser det genom att gå in på skolans toalett, byta om där & sen för att 'undvika' att någon ser mig när jag ska gå ut från skolan, så kutar jag allt vad jag har, såklart glor alla på mig när jag springer, men dt tänkte nt jag på xd Så där va väl dagens andra lilla klantighet (:

 

Väl på bussen händer inget, en cp unge från skolan sitter & klickar på stopp knappen hela tiden så att busschaffisen nt kan stänga dörrarna & han gör så på varje jävla busshållplats -.- Så då missar jag 6.an som jag skulle byta till & sen ta 2.an, så hela min plan blir förstörd. Då kommer jag på idén att ta tåget.

Tåget kommer i tid osv, men dörren där framme piper hela tiden ;S Så då ber dom tågpersonal komma till dörr 1, och tåget blir 5 min försenat -.-

 

Tåget kommer fram till ödåkrastation klockan 15.57, det skulle kommit typ 55 elr lite tidigare egentligen. Så nu har jag hela 3 minuter på mig att GÅ till örs .__. (y)

Jag va typ tvungen att småjogga där dt ente va is. Klockan 16.05 (ca) kommer jag in i teorisalen helt andfådd & överkissignödig xd

 

Vi skulle välja pållar så jag tog Sally (: (fick välja mellan ville/björn/blondie/sally/bagge). Ridlektionen gick väl sådär, hade nt för mig att sally va så stel ;S Menmen, vi tränade skänkelvikningar & hon gör dom hon brukar, böjer halsen & springer med rumpan före åt sidan xd Sen i galoppen så bah dampa hon sönder varje gång tingan stannade, sally bah omg omg OMG jag kmr dööö :'(, varje jäkla gång tingan stannade (jag lyckades alltid vara bakom tingan när hon stannade >.<) Sen när anki börjar ryta lite på tingan så måste såklart lilla dampånnin börja galoppera i sidled oxå, för anki är så sjuuukt läskig xd

Hon är för söt den mesponnin asså xd<3

 

Kommer en sjuukt gammal bild på mig & sally, dom andra normala på sally ligger på min externa hårddisk, pallade nt koppla in den xd<3

 

  

 

Förlåt för ett damplångt inlägg, ni behöver nt läsa om ni inte vill ;$ <3

  

Av stallkompisarna - 12 januari 2011 19:04

Idag var somsagt första dagen i plugget. Trodde denna veckan skulle bli en ganska lugn start, men ikke! Full fart direkt och massa kurser och skit nu i början. Det suger verkligen men får kämpa på. Man får tänka att det faktsikt snart är sommarlov haha.


Red Lina idag och hon var jätteduktig. Hon är dock sååå himla tung och stark så det är riktigt jobbigt att hålla upp henne (vilket knappt går). Ska rida dressyr ett tag nu tills isen smält eller om det kommer mer snö för då kan jag ju börja rida ut igen :)


En solnedgång från i somras <3     

  

Av stallkompisarna - 12 januari 2011 18:58

Kom precis hem från on off , frågade dom om min mobil. varför den var inne på internet?

den första tjejen började snacka om wifi , och jag tänkte bara '' amen, det är ju om man kopplar upp sig till ett internet hemma..'' för min mobil koppla ju upp sig på mobilt nätverk?

så kom en annan tjej, och hon började snacka om att den inte gick inte på internet om jag inte var inne på market, samsung apps, eller inne på internet.

men sen sa dom att dom skulle stänga av 3G nätet, ( där det stod på mitt abonemang att det drogs pengar), och det var ju bra (y , men det hade jag redan testat (n) och det funkade inte? det drog pengar endå? :s

iaf så verkade det som att dom inte trodde mig/fattade, så jag sa bara '' Tack så mycket för hjälpen :) det blir säkert bra nu :)''

men det tvivlar jag starkt på (y)

Jag bara älskar min mobil (y)


 


Av stallkompisarna - 12 januari 2011 17:30

Hai alla, dt va längesen jag bloggade jag vet..

 

Menmen, så blir dt ibland ^^

 

Tänkte bara skriva ett kort litet inlägg nu, är mitt uppe i ett engelska arbete som ska redovisas för klassen muntligt på måndag.. Började nyss, så ligger kanske lite efter xd?

 

Skriver om den äckligt psykiskt sjuka mördaren Ed Gein, han e förebilden till filmen Psycho om någon sett den? Han är iaf sjuuukt äcklig ;S

Han typ gräver upp kvinnliga lik från kyrkogården, tar hem dom, typ hänger dom i fötterna i köttkrokar & skär upp dom från mellan benen & ner mot typ revbenen ;S Sen typ skär han av skinnet, tar organ från dom, skär av deras underliv & sånt äckligt skit. Han var heeelt sinnessjuk om man säger så ;S & så kidnappade & mördade han 2 kvinnor vad man vet, det kan vara fler >.<

Är glad att han dog för typ 25 år sen iaf xd

 

Så jag var tvungen att ta en paus eftersom jag blev lite smått illamående av vad han gjorde ;S

 

Ett inlägg till om gårdagens klantighet kommer kanske ikväll, ska försöka att koncentrera mig i en halvtimme till och se om jag hinner bli klar med arbetet ^^

 

Byye <3

  

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards