stallkompisarna

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av stallkompisarna - 18 januari 2011 23:29

Göteborg Horse Show here I come! :D


Lördagen den 26 Februari åker jag och Anna (som äger Hanni & zarre) till Göteborg Horse Show!

Har aldrig varit på en så stor tävling förut så blir lite glader hehe, kommer bli en upplevelse! Längtar redan, Tack Anna! ♥


  


  

Av stallkompisarna - 18 januari 2011 22:09

När ni läste rubriken trodde ni kanske att det var Jojjo som skulle skriva ett inlägg..

 

 

Men då har ni fel :D

 

Det är nämligen jag, lilla nissepisse som ska göra mitt 3.dje inlägg idag x'D

 

Ja, idag red jag Sally ^^ Jag kom försent som vanligt till teorin bah för bussen va sen & jag nt pallade byta om på skolan idag (med tanke på vad som hände förra veckan, som Fanny tydligen började skratta & gråta åt när hon läste?, så var det nog lika bra >.<) så jag var tvungen att kuta in på toan & dra av mig skolkläderna & på med ridkläder x'D

 

Själva ridlektionen gick ganska bra :)

Här är övningen: (svårt att förklara >.<)

 

  

 

Ja, som ni ser ksulle vi först trava på spåret, sen vända in på cavalettibommar, rida mellan 2 bommar, skänkelvikning slalom mellan koner, fatta galopp & hoppa ett litet hinder (ca 40 cm först, sen ca 50 cm). Sally va jätteduktig på bommarna & skänkelvikningen, & hindret i början. Sen när Towe höjde det (la upp bommen ovanpå sockerbitarna) så var hindret jätteläskigt enligt sally xd

Så då töntade hon sig & gjorde som hon brukar göra, rullar in huvudet mot bringan & kryper ihop till en liten studsiboll typ, & smiter brevid för att hon inte 'ser' hindret xD

Den lilla ponnyn e för söt ibland asså x'D

 

Efter typ 2 stopp så hoppade hon, men nästa gång hon kom på dt så var det läskigt igen x'D Den andra gången hon hade hoppat det så när hon kom till den där gråa pricken på bilden, så gjorde hon värsta bocksprånget x'D Hon är för söt :')

 

I framridningen fick hon lite damp oxå när vi skulle fatta galopp från skritt xd Bagge fick värsta rycket å slänge av Lilly & då ville sally oxå passa på att busa xd Så hon drog ner huvudet & försökte bocka, men jag hann stoppa henn (y) Men när vi väl galopperade så var hon en liten stampande studsiboll x) ♥

 

I slutet gick hon riktigt fint några få steg, jag riktigt kände hur hon trampade in bakbenen & höjde ryggen :') Så lilla stora töntponnin kan faktiskt mer än att krulla ihop halsen, om hon vill :)

 

So vanligt blev hon översvettig, det var tydligen jobbigt att springa & småbocka hela tiden i galoppen x'D Men hon får skylla sig själv, dt var ente jag som bad henne att småbocka/sparka bakut hela tiden i galoppen x'D

 

  

Bilden är såååå typiskt örs knäppa ponnis x'D

 

Men nu ska jag faktiskt sova, godnatt på er alla ♥

 

  

Av stallkompisarna - 18 januari 2011 22:00

Hej igen :)

 

Är extreeemt fotosugen .__.

Vill fotta ngn + häst x'D tråkigt att bara fotta något som vi har hemma & sånt annat skit, vill fotta hästar :D

 

Ngn som är sugen på att bli fotograferad xd?

Om det inte regnar kan jag fredag mellan 15.30 & 17.00 & lördag mellan 12.00 & 16.00 x'D

 

Är ju inte särskilt duktig direkt, men några få bra bilder borde väl kunna fastna >.<

 

  

Lite random bild, men Alvin e sööt :D

 

  

Av stallkompisarna - 18 januari 2011 21:50

Haai alla glada :)

 

Fick tillbaka min Xperia x8 idag som mamma kidnappade från mig i lördags när jag var 'dum' xd

 

Så är ganska glad nu :) Det dåliga är att jag raderade spelen som jag hade laddat ner när mamma hade den, så nu får jag ladda ner dom igen till mobilen x'D

 

  

Min mobil :D Inte jag som har fottat & inte min på bilden x'D Har med rosa skal & har även mörkblått/svart skal :) Det ljusblåa va ju snyggt osså o.o Vill haa :D

 

  

Av stallkompisarna - 18 januari 2011 19:57

Back in business igen nu då! Första dagen i skolan på ett antal dagar nu, eftersom jag varit sjuk :/ Kände mig riktgt utvilad och var verkligen fit for fight igen! Gjorde klart hela steg 18 i svenska och hela steg 14 i engleska - härligt. Nu ska jag satsa stenhårt på franskan och göra klart massor av steg i början.

Vi har även börjat en ny kurs som handlar om Sex och sånt haha.. Det är biologi så jag satsar mvg på det :o Får väl kämpa på. Fick även veta att det är BIP-test nästa vecka, lagom taggad, host.


Efter skolan & efter PH så åkte jag till stallet. Longerade först Lina med Julia på, gick superbra fast galoppen har hon lite svårt för. Sen så bytade vi så jag red, jätteroligt och bra träning för balansen eftersom man inte har några tyglar.

Efter lite longering och träning så hade vi vår egna lilla voltige. Vi red baklänges, gjorden runt i fart, stog upp, stod på knä & travade osv. Skitkul verkligen :D


Ska nog börja longera Lina någon dag varje vecka nu, för det är bra träning eftersom hon behöver mer styrka i båda varven :)


    

Bara jag som saknar sommaren?

    

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards