stallkompisarna

Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Gårdagens klantigheter (:

Av stallkompisarna - 12 januari 2011 19:55

Haai igen alla :D

 

Lovade ju innan att jag skulle göra ett till inlägg & berätta om hur klantig jag va igår & annat som har hänt ^^

 

Vi börjar med igår. Jag skulle vara hemma hos min kompis klockan 07.10 för att jag skulle få skjuts till ridhuset, eftersom vi skulle ha teori. Klockan 07.05 går jag ut genom dörren & ska in i förrådet för att hämta mina ridsaker eftersom jag ska åka bussen direkt till örs efter skolan. Jag kommer in i förrådet, tittar på hyllan där mina ridsaker ligger, och upptäcker att dom inte är där .__. (y) Då kommer jag på att jag har glömt dom hos Dimmboy, shit oxå xd Så då får jag nöja mej med att ta mina termos ridstövlar & sen stänga igen >.<

Iaf, när jag var klar där inne var klockan typ 07.08, så nu har jag brådis, såklart försöker jag med att springa över helt bucklig skithal is, smidigness på min hjärna på morgonen asså (y) Men jag trillar nt, som tur e. Just dt, var tvungen att ha mina puma skor, typ som gympaskor you know? För mina stövlar har gått sönder i dragkedjan -.- Så jag försöker kuta över hal is, med helt platta gympaskor som man inte får något grepp alls med + en gympapåse, en skolväska & en påse med mina ridstövlar !? Hur trög får man bli lixom xd

 

Sen händer väl inget mer klantigt den morgonen/förmiddagen xd

 

Sen efter skolan ska jag ju åka buss direkt till örs, och det e preciiis så att jag nästan hinner i tid till teorin, blir typ 2-3 minuter sen. Så alltså måste jag hinna byta om på ngt sätt? Jag löser det genom att gå in på skolans toalett, byta om där & sen för att 'undvika' att någon ser mig när jag ska gå ut från skolan, så kutar jag allt vad jag har, såklart glor alla på mig när jag springer, men dt tänkte nt jag på xd Så där va väl dagens andra lilla klantighet (:

 

Väl på bussen händer inget, en cp unge från skolan sitter & klickar på stopp knappen hela tiden så att busschaffisen nt kan stänga dörrarna & han gör så på varje jävla busshållplats -.- Så då missar jag 6.an som jag skulle byta till & sen ta 2.an, så hela min plan blir förstörd. Då kommer jag på idén att ta tåget.

Tåget kommer i tid osv, men dörren där framme piper hela tiden ;S Så då ber dom tågpersonal komma till dörr 1, och tåget blir 5 min försenat -.-

 

Tåget kommer fram till ödåkrastation klockan 15.57, det skulle kommit typ 55 elr lite tidigare egentligen. Så nu har jag hela 3 minuter på mig att GÅ till örs .__. (y)

Jag va typ tvungen att småjogga där dt ente va is. Klockan 16.05 (ca) kommer jag in i teorisalen helt andfådd & överkissignödig xd

 

Vi skulle välja pållar så jag tog Sally (: (fick välja mellan ville/björn/blondie/sally/bagge). Ridlektionen gick väl sådär, hade nt för mig att sally va så stel ;S Menmen, vi tränade skänkelvikningar & hon gör dom hon brukar, böjer halsen & springer med rumpan före åt sidan xd Sen i galoppen så bah dampa hon sönder varje gång tingan stannade, sally bah omg omg OMG jag kmr dööö :'(, varje jäkla gång tingan stannade (jag lyckades alltid vara bakom tingan när hon stannade >.<) Sen när anki börjar ryta lite på tingan så måste såklart lilla dampånnin börja galoppera i sidled oxå, för anki är så sjuuukt läskig xd

Hon är för söt den mesponnin asså xd<3

 

Kommer en sjuukt gammal bild på mig & sally, dom andra normala på sally ligger på min externa hårddisk, pallade nt koppla in den xd<3

 

  

 

Förlåt för ett damplångt inlägg, ni behöver nt läsa om ni inte vill ;$ <3

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallkompisarna - 15 juli 2013 03:12

Nattuggla som jag är så blev jag lite uttråkad och bestämde mig för att klicka mig in här på vår gamla blogg! Det var ju nästan ett år sedan vi bloggade sist, och när jag kollade statistiken, lixom bara på skoj, så såg jag att för ungefär en vecka se...

Av stallkompisarna - 27 juli 2012 04:45

TJAAAO! Längesen jaaao! Har varit på festivalen med Ellabeth, Elli och Pisse! Pisse sover hos mig om ni ville veta ALLTSÅ! :) Vi SÅG ROBIN STJERNBERG! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KUNGLIG KILLE! PUSS PÅ HAN! Och massa andra och ngt skit som Nisse & Elli tyckte va ...

Av stallkompisarna - 15 juli 2012 01:42

Hejsan, har inte bloggat på en evighet! Slänger in lite blandade bilder som tagits sedan sist jag bloggade, en hel del på mig & Ancker eftersom jag ridit honom ganska mycket den senaste tiden xd Nu ska jag dock rida Selma ett tag, det kommer säkert a...

Av stallkompisarna - 12 juli 2012 16:27

Som alla har märkt är vi väldigt inaktiva nu. Vi alla har mycket att göra med/utan hästar just nu....   Vi ses igen när vi har mer tid att blogga ;) ...

Av stallkompisarna - 29 juni 2012 11:11


Hejhej! :)Längesen längesen SAKNAT MIG :) ? Nejmen ska försöka vara seriös även om att alla jag känner vet att jag har svårt för att va seriös    HAHAHAH FIN SMILES.. IALLFALL! Skriver lite kort om mina dagar denna veckan där nere så om ni vill k...

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards