stallkompisarna

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Ont i nacken, öm vid höften.. & musikprov -.-

Av stallkompisarna - 27 januari 2011 20:36

Hej :)

 

Sitter & försöker plugga inför musikprovet vi har imorron.. Går väl sådär. Provet handlar om Nutida populärmusik

- Blues, Jazz, Rock och Pop

 

trååååkigt .__.

 

 

Igår flög jag & landade hårt.. Dimmboy var lite busig om man säger så.. Han bli det när det är minusgrader har jag & Maria (hans ägare) kommit fram till xd

Eeh.. Ja i början så typ bockade han 2 ggr, sådär medelhögt.. Var nära på att flyga av då med, men hamnade bara lite framför saden/på sadlens framkant.

Sen är han hur snäll som helst. Jag skulle bara ta en sista galopp, och när jag hade galopperat typ 1 varv så skulle jag lägga en volt, och preciis när jag ska bryta av till trav så gör han värsta megastora bocksprånget / bakutsparkningen! Jag vet inte vad han gjorde, Elli kanske har lite mer info x'D

Så jag flög av, landade på höften & huvudet. Jag blev öm på höften där jag landade, det är nästan ett blåmärke nu.. Jag slog nog i huvudet i marken också, för när jag hade rest mig upp & gått några steg (slapp fånga in hästen, för jag lyckades hålla kvar i honom & kräla mig fram på marken innan han stack iväg xD) så blev jag lite yr :S Men det gick bort efter ett tag. Huvudvärk hade jag resten av kvällen tills jag hade duschat, sen försvann det o.o

 

Cassi & hennes mamma va också där, och dom tyckte inte att jag skulle sitta upp igen om jag kände mig yr & fick ont i höften. Så det gjorde jag inte. Men jag blev inte rädd, så jag hoppas att jag inte kmr vara rädd på söndag när jag ska ha honom igen (om jag ens kan rida då, har fått sjukt ont i nacken nu, kommer till det sen)..

Imorron ska jag försöka att rida på hfrk iaf :) Ska höra med Rosie om det är ok att jag bytar häst & inte hoppar så mycket, kan liksom inte vrida mitt huvud så mycket utan att det spänner & gör ont, så vill INTE ha kanonkulan Bezzy då >.<

 

Igårkväll fick jag ont i nacken också, tror att jag har sträck mig eller något.. Typ när jag trillade av så kan jag ha sträckt nacken :/

Imorse när jag vaknade hoppades jag på att det hade blivit bättre, men nej. Nästan sämre :S

Därför jag inte vet om jag kan rida imorron & på söndag.. Jaja, jag får se hur jag känner mig då :)

 

Förlåt för ett långt & tråkigt inlägg, hade mycket att berätta xD

Bilderna elli fottade blev väl sådär, dumma sol som ska försvinna så fort -.- Lägger kankse upp någon av dem nån annan dag, de är fortfarande kvar i kameran >.<

 

Men nej, nu ska jag plugga nån halvtimme, sen blir det att sova :)

Godnatt alla :) ♥

Bezzy på bild, bara för att inte göra inlägget heeelt tråkigt xd

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallkompisarna - 15 juli 2013 03:12

Nattuggla som jag är så blev jag lite uttråkad och bestämde mig för att klicka mig in här på vår gamla blogg! Det var ju nästan ett år sedan vi bloggade sist, och när jag kollade statistiken, lixom bara på skoj, så såg jag att för ungefär en vecka se...

Av stallkompisarna - 27 juli 2012 04:45

TJAAAO! Längesen jaaao! Har varit på festivalen med Ellabeth, Elli och Pisse! Pisse sover hos mig om ni ville veta ALLTSÅ! :) Vi SÅG ROBIN STJERNBERG! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KUNGLIG KILLE! PUSS PÅ HAN! Och massa andra och ngt skit som Nisse & Elli tyckte va ...

Av stallkompisarna - 15 juli 2012 01:42

Hejsan, har inte bloggat på en evighet! Slänger in lite blandade bilder som tagits sedan sist jag bloggade, en hel del på mig & Ancker eftersom jag ridit honom ganska mycket den senaste tiden xd Nu ska jag dock rida Selma ett tag, det kommer säkert a...

Av stallkompisarna - 12 juli 2012 16:27

Som alla har märkt är vi väldigt inaktiva nu. Vi alla har mycket att göra med/utan hästar just nu....   Vi ses igen när vi har mer tid att blogga ;) ...

Av stallkompisarna - 29 juni 2012 11:11


Hejhej! :)Längesen längesen SAKNAT MIG :) ? Nejmen ska försöka vara seriös även om att alla jag känner vet att jag har svårt för att va seriös    HAHAHAH FIN SMILES.. IALLFALL! Skriver lite kort om mina dagar denna veckan där nere så om ni vill k...

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards