stallkompisarna

Alla inlägg den 2 april 2011

Av stallkompisarna - 2 april 2011 20:45

Sha!

Red ut en runda på cirka två timmar med Jannica och Ari! För er som inte vet är Ari Hannis bästa kompis. Bara för det va fint väder bestämde vi oss för att rida barbacka och eftersom Hanni fäller kan jag säga att mina ridbyxor inte va så fina efter hehe! Hästarna va pigg och glada med massa vårkänslor! Hanni bockade och brallade och sparkade! Ingen lätt match att sitta kvar kan jag meddela! Skulle stegra Hanni och ta några fina bilder, hon stegrade en gång lite lågt sen ställde hon sig rakt upp, då menar jag verkligen rakt upp! Och hon gick på bakbenen! Kände hur hon började lyfta bakbenen och vingla, blev totalt livrädd haha! Sen slängde hon sig ner igen och jag trillade nästan över huvudet på henne. Visst min häst kan stegra, men ibland lite för bra.. Synd att Jannica inte fick ngn bild på det :/


   

 


     

Av stallkompisarna - 2 april 2011 18:18

shaa!

tänkte lägga upp några bilder på mig när jag hoppr blitz på träningstävling förra året :)


     


 

Av stallkompisarna - 2 april 2011 16:48

Var ute hos Casse och red idag ;) Gick så sjukt bra! Älskar den hästen nu.

Meen det e bara veterinärbesiktningen kvar nu innan Casse e MIN :D Har ju stallplatsen från den 1 Maj, men tiden går nog snabbt :P


Sen så ska förmodligen Bagge säljas :( ♥ Könns jättesorgligt nu när vi har haft så stora framgångar. Jag har typ blivit helt bunden, så det känns helt sjukt konstigt att bara släppa honom nu. Men sånt e livet!


Känner för att lägga ut en bildbomb ;)

Bilderna är från Ridläger och gamla goda tider, men även från tävlingar och träningar hemma ;) ♥


                                                                                                 

Av stallkompisarna - 2 april 2011 13:39

Shaa!

jag är så taggad till km nu, det är en månad kvar men mina tävlingnerver har redan kommit haha! ihh vet itne riktigt vad jag ska göra.. Kollar därför igenom massa bilder när jag tävlat! Har tävlat 80 cm hela mitt liv, förutom på ponny. Är ganska trött på den höjden nu så skulle faktiskt vilja hoppa högre! ska nog ta ett litet snack med Kajsa hihi. Bara för jag har tråigt lägger jag upp ngra bilder från tävlingar som jag förhoppningsvis inte visat förut!  Alla bilder är från förra året, några är på 90 cm.


Vad vill ni se här på bloggen?



  

  

 

    

  

       




Av stallkompisarna - 2 april 2011 01:02

Shaa!

Red Dustin i skolan idag, grym häst! Riktigt fin va han! Han brukar vara brallig och bockig när han inte gått mycket, men han var supefin! Han gjorde bara ett lufthopp haha. Ser fram emot 4 veckor med denna hästen! :)

Men trots det är jag så sjuuukt arg!

Någon i min klass eller skola har snott mina John Whitaker handskar! :@ Och er som känner mig vet att jag bokstavligt talat älskar dom! Åhhh blir såå förbannad! Brukar aldrig lägga dom i sadelkammaren där vi har vara saker utran brukar alltid ha dom på mig eller i fickan. Men just idag glömde jag bort det och la dom på skrivbordet när jag mockoade och fixade i stallet. Sen när jag kom tillbaka och skulle ta mina saker var dom borta! Vägrar tro att någon i min kära klass har snott dom, men ingen annan än vi var i stallet.. Fyy vad arg och ledsen jag blir! -.-

Ska leta igenom hela stallet, klassrummet och tvinga alla leta hemma bland sina saker ifall någon fått med dom hem! Jag ska hitta dom helt enkelt!


 

Mina underbaringar..


 

Av stallkompisarna - 2 april 2011 00:06

"Vad är det för fel på mig?
Vad är det med mig som ingen tycker om?
Vad är det som gör att alla vänder sig bort när jag kommer nära?
Vad ska jag göra för att bli som alla andra?
Ska jag behöva ändra på mig för att DEM ska acceptera mig?
Jag är väl en helt vanlig tjej?
Är det så svårt att se?
Är det så svårt att Älska Mig?"


En film jag verkligen rekomenderar är filmen Älska mig.

Brukar inte ofta gilla svenska filmer.

Men denna är grymt bra samtidigt som den är sorglig..


http://www.youtube.com/watch?v=3PLj3tXXMMc


Filmen handlar om 15-åriga Alice som inte blir accepterad för den hon är, och om Josse som inte vågar bry sig trots att hon egentligen vill.

 

    

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards