stallkompisarna

Alla inlägg den 5 april 2011

Av stallkompisarna - 5 april 2011 20:24

Hejsan alla :D

Tänkte berätta om dagens ridlektion med Rosett, tyckte själv att det gick betydligt bättre än vad det har gjort de senaste gångerna :) Idag var det dressyr som stod på schemat. Dagens övning var början på bakdelsvändningar :P

Som jag sa innan så gick det betydligt bättre än vad de har gjort de senaste gångerna i dressyren på Rosett, känns som att jag har börjat lära mig hur man ska rida henne :D

I skritten går det nästan skitbra hela tiden, lilla sötisen går så fint & böjer på nacken, hihi :) Dock vet jag inte om hon trampar under sig så jättemkt, men vi är iaf på rätt väg :D I traven har hon faktiskt börjat lossna & bli lite mjukare. Ibland när hon inte känner för att jobba så bara kastar hon upp huvudet i luften & springer på, då är hon inte särskilt lätt kan jag säga xD Men idag så var hon inte så jättespringig :)

Emellanåt mjuknade hon & böjde lite på nacken några steg, sen höjde hon huvudet lite igen men jag är ändå nöjd, för hon var helt mjuk i sidorna typ hela tiden & försökte faktiskt göra som jag ville :) Galoppen har jag inte riktigt fått kläm på ännu. Ibland känns det som att hon försöker bryta av till trav med bakbenen, men om man då driver så bara springer hon. Så man får försöka driva & hålla samtidigt, utan att bli för hård i handen för då bara låser hon sig & yrar omkring i sin egna värld.. Men ja det gick hyffsat bra iaf ;D

Bakdelsvändningarna vet jag inte riktigt hur de blev x'D Men fick nog till 2-3 hyffsat bra :)


Sen tänkte jag bara nämna för de som inte vet, att Bagge stannar minst ca 2 veckor till (sa kajsa igår iaf), beroende på om han går igenom veterinärbesiktningen eller inte ^^ Om han går igenom så ska han bytas mot en c-ponny som e typ 132 cm hög har jag för mig kajsa sa, ifall den oxå går igenom :)

En sak till jag bara måste nämna är att Dimmboy FÖRMODLIGEN kommer hem den 1 maj, hihi :D Är typ överlycklig, även om det inte är 100% säkert att han kommer hem igen..


Sen så har jag ett önskemål från en viss 'Jag' (kommentera gärna här vem du e


Kan kasta upp några bilder på mig & Dimmy som är ganska gamla :)


                               

Lisfis fick oxå va med på en bild för hon var tvuungen att fotta sig själv när hon va med mig hos dimmy i somras x'D

Av stallkompisarna - 5 april 2011 20:17

Hejhej:D

Hade hieron idag igen;$

Sally skulle vila ._.

så tog hieron:D

gick bra faktiskt :)

Men men orkar nt skriva mer bara så ni får ett inlägg lixm :)

Mår sjukt dåligt känner mig förkyld -.-


 

Av stallkompisarna - 5 april 2011 20:17

Hejhej:D

Hade hieron idag igen;$

Sally skulle vila ._.

så tog hieron:D

gick bra faktiskt :)

Men men orkar nt skriva mer bara så ni får ett inlägg lixm :)

Mår sjukt dåligt känner mig förkyld -.-


 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards