stallkompisarna

Alla inlägg den 3 april 2011

Av stallkompisarna - 3 april 2011 14:55

Sha!

Tänkte hinna med ett snabbt inlägg innan jag hoppar in i duschen sen drar iväg till Väla!


Måste Hissa en sak och det är märket John Whitaker!
Jag verkligen äälskar det märket. Alla säkerna är stilrena och otroligt snygga, själv har jag två par ridbyxor, blåa och bruna, och så hade jag handskarna (grrrr ;@) och så har jag även en röd väst. Nästa mål blir svarta ridbyxor och såklart JW hjälmen! Ska spara ihop till den hade jag tänkt. Juste, glömde nämna att jag har ett blått schabrak med ju hihi!


 

  

 

 

Mums! Någon som vet vart man kan hitta dom ridbyxorna? I really want them! :D


 

Av stallkompisarna - 3 april 2011 11:54

Hejhej :)

Tänkte bara skriva ett lite känslosamt inlägg..

Jag saknar verkligen vissa hästar :O


Saknar att rida lilla Selma pelma, vet att hon står kvar på örs men har lixom inte ridit henne på skitlänge :O Jag & hon var ändå ganska nära varandra innan.. Då när hon hade haft fång var det ju mest jag som red igång henne tilsammans med filippa som red capriccio. Jag kommer ihåg att jag verkligen ville att hon skulle vara 'frisk' till KM i dressyr, vi hade ju lärt känna varandra & enligt mig gick hon hyffsat fint (fast det gjorde hon inte, men ändå x'D). Sen när hon blev frisk så började jag rida henne ganska ofta på lektionerna, och märkte snabbt att hoppning med Selma var bland det roligaste som fanns! På påsklovet var det påskhoppning, och såklart var jag med på lilla Selma! Det gick superbra (tyckte jag xd), vi var felfria :)

Sen till KM var jag sjukt taggad, trodde att det skulle gå lika bra som på påskhoppningen. Men ja, det gick väl sådär x'D Hon är ju blind på ena ögat, och ett av hinderna stod i en sväng så hon hade ganska kort tid på sig att hinna se hindret. Så hon sprang förbi.. Sen sprang hon förbi två gånger till och vi var uteslutna :( Om hon bara hade hoppat en av de två sista gångerna hade jag ändå varit sjukt nöjd, hon kan ju inte hjälpa att hon är blind på ett öga! Men som sagt sprang hon förbi och jag blev sjukt sur. Sen dess red jag nästan aldrig henne, då gick jag över till Rosett istället.

Nu saknar jag verkligen Selma! Vill typ ha henne som 'reservhäst' i KM (om jag inte får Rosett) Men vill även ha Tingeling. Så nu behöver jag er hjälp!

Som förstahäst ska jag självklart välja Rosett ♥

Men som andra häst? Selma eller Tingeling?

De kan ju båda två ha sina dagar då de bara stannar och fjantar sig xD Både Tingan och Selma kan även bli sjukt taggade på tävlingar & bara kuta >.< Men kommentera vem ni tycker att jag ska ha :D♥

Måste slänga upp lite bilder på Selmishen ♥

         Bilder från KM 2010 (ovan)

        Påskhoppningen 2010 (jojjo som fottat de failade bilderna xD)(ellis pappa fottade den översta som blev bra   )

 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards