stallkompisarna

Alla inlägg den 19 april 2011

Av stallkompisarna - 19 april 2011 22:15

Sha!

Red ut en låång mysig runda med Ida och Jannica! Hästarna verkade nöjda med vädret iaf :), Men när vi skulle galoppera sprang Jannicas ponny Ari förbi oss och spakade, som hon alltid brukar göra, men nu träffade hon mitt smalben! Jävlar vilken smäll det blev kan jag säga och ont gjorde det! Men red klart rundan ändå, sen när jag kom hem gjorde det sjukt ont och nu sitter jag här och kanske ska till akuten imorgon.. segt, vill inte missa km! Hoppas det inte är något allvarligt.. Får skippa att rida Power Line i skolan imorgon, ush jag som längtat så! :(

Men kan iaf säga en rolig sak, nämligen att Hanni har blivit såå härlig att rida ut! Hon är så mjuk och fin och till och med jobbar i både trav och galopp! Hon kan gå i kort galopp utan att bara bocka och studsa och hon jobbar verkligen, så glad! såklart bockar hon och brallar ändå när hon blir taggad, men det är bara kul! :D

Jag älskar min häst mest i världen!

 

 

   

 

   

Bilder från förra sommaren :)

 

 

 

  

Av stallkompisarna - 19 april 2011 20:41

HäiHäi ^^


Har jag nämnt att örs ridhus blir sjuuukt kvavt & innestängt när det är varmt ute :O? Seriöst, höll på att dö idag på hyrningen :( Synd om pållarna juh ♥

Iaf, storhästarna + sally & rosett fick vara ute i paddocken, vi andra fick rida inne -.- Jag svär dom försökte kväva oss :( Okej det var itne så hemskt, men lixom Ville har fortfarande kvar lite vinterpäls (han fäller sjukt mycket just nu..) & han är oklippt, gissa hur mycket han svettas när han försöker springa i ridhuset :O Tror nog att han var en av dom som blev svettigast idag, och han brukar ändå inte svettas alls mycket! Hela bringan, under magen, ryggen, mellan frambenen & mellan bakbenen va sjuukt svettigt, fick typ därnka honom i vatten sen x) Stackars liten snuttish ♥

Som ni kanske förstår gick det knappt att jobba hästarna i den värmen, så det fick bli lite mysridning på sötnosis ♥ Lilly fottade i typ 5 minuter & då blev det lite halvt seriös ridning så att han fick jobba lite iaf, men det såg INTE bra ut, haha xD


Imorron så ska vi typ ha lite hoppning, vi ska bygga upp nån bana ^^ Tror jag ska hoppa 50 cm på Ville, men det beror helt på hur varmt det är där inne.. Hoppas att man iaf kan rida fram där ute, kommer dö annars om vi inte får det :(


SG-träffen hos Filippa va bääst, men vafan vem skrev det dära inlägget om att jag, lisa å frida strippade xD? Gissar på att det var Filippa, haha xD Men asså, vi bara bytade om till pyjamas, och vi pallade inte gå in på dass så vi bah började byta om helt random mitt i rummet :$ Menmen, bilder kommer typ eeh *tänka* antingen imorron eller på torsdag eller på fredag :D

Bilder från hyrningen som sneeella lilly fottat kommer oxå nån dag ^^


Btw, imorron ska jag sova över hos Jojjo ♥ Tror det blir ngt litet inlägg eller flera, kanske videoinlägg? Vi får se helt enkelt :D

Ha dt gött ♥

 

Av stallkompisarna - 19 april 2011 19:32

hejhej!:D
Kärlek till vädert asså:D
Sjuuuukt sköönt ute :)

SGträffen:
var grymt kul vi åt typ Kycklinglasagne? xd Sen så åt vi popcorn och sånt:$ Först kolla vi total blackout där det är såna som går in i ett mörktrum vi doooog av flabb

Sen så efter det såg vi någon film som jag nt minns namnet på:O men den var SKIIIIT BRA!!!!!!!!!!!!!!
efter det såg vi The silent house (a)
Nt ett dugg bra ;s
Den var nt läskig bara äcklig o.o
Sen blir man faktiskt mer rädd när några personer är skit rädd LISA!

iallfall så vi stängde av den  för den var grymt dålig -.-

Sen efter det såg dom andra någon film medans jag somna:D
Sen vakna jag när filmen var slut :$


Ridning:
Hyr ju Sally nu i tre dagar..
Idag gick det väl nt sååå jätte bra men det får bilderna avgöra sen :D
Kommer bilder ikväll (:

 

Av stallkompisarna - 19 april 2011 00:19

Nu så strippar Miche, Lisa och Frida - fresch? 

Vi har skitroligt och har precis snackat med Sara, awesome. Nu blir det skräckfilm, bilder kommer imorgon :)

POSS

/ från alla

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards