stallkompisarna

Alla inlägg den 16 april 2011

Av stallkompisarna - 16 april 2011 18:44

HejHej alla :)


Förlååååt för att jag inte har bloggat så mycket denna veckan, men har nt pallat >.<

I tisdags red jag Rosett & det gick väl sådär.. Dom hade fått nytt spån till ridhuset så det var ganska djupt på hästarna, alltså tog vi det lugnt med lite lekar i sånt :) Typ alla red barbacka i gruppen, även jag på lilla Rosettan.. xd Som tur var hade jag en halsrem på henne så jag kunde hålla i mig om jag höll på att glida av (har typ SÄMST balans när jag rider barbacka, särskilt i galoppen o.o) Först red vi fram normalt & då gick hon finfint, inte superbra men ja lagom :D Jobbade nt henne så mycket & tror att ohn tyckte det var ganska skönt ^^ Sen skulle vi rida slalom med korsade tyglar (korsar dom under hästens hals) & jaaaa det gick väl sådär :D Kan säga att min häst höll på att skrämma ihjäl mig genom att rusa från ena änden av ridhuset till andra änden i full galopp (y) Dt var typ precis att vi inte krockade i det andra laget x'D Kan dra slutsatsen att Rosett inte gillar att vara ifrån resten av flocken :) Sen var hon helt hyper hela tiden & rusade även när jag hade normala tyglar å skulle köra slalom (de andra hade fortfarande korsade xd), men då hade jag iaf mer kontroll ^^ Sen på hela havet stormar åkte vi ut efter typ 4.e musikstoppet eller något, ville lixom inte galoppera till konen eftersom hon va speedad..


I onsdags hände inget särskilt.. ^^

I torsdags red jag lille Ville skitponnyn bah för han inte ksulle gått något den dagen annars :P Myys, har saknat honom ♥ Red lite ute i paddocken & han typ bockade lite smått vilket ledde till att sadlen kasade fram på halsen för att nån liten unge (förmodligen) hade spänt ut hans svanskappa 3 hål ;S Men annars gick det bra ♥ Han var lite okoncentrerad å så men han skötte ändå sig jättebra för att vara nästan ensam på ett ställe där han inte har varit så mycket detta året :) Han hade bara Tom som sällskap x)


I fredags red jag tottsi på hfrk, han va mys som vabligt & äntligen har han börjat vakna till igen :D Lite små bocksprång då&då + lite galopp på sidan osv, men det är bara kul hihi :3 Måste säga en sak om ridningen x'D Vi skulle räkna galoppsprång mellan 2 bommar & först skulle vi köra normalt tempo.. Totte körde på 6 galoppsprång medans de andra ponnisarna körde på 7 o.o Snacka om speedad ponny x) ♥


Idag var det städning på örs, sniglar e bläää & hieron, sally, selma, ville, bagge & nappe e nyfikna ponnis :D Dom bah vad gör du hääääär O.O Var lixom tvungen att gå in i hagen för att hämta massa skräp som låg där, inte lätt kan jag säga haha xD


Btw Frida, om du vill kan vi ha privat lektion tillsammans? Rosett & Ancker kan juh gå på samma avstånd å vill oxå träna inför KM :) + blir det billigare om man e 2 pers :D


   

Av stallkompisarna - 16 april 2011 16:52

Shaa!

förlåt för jag inte bloggat mycket denna veckan, har haft ganska mycket att göra..

Menmen! Ancker va jätteduktig i Torsdags och är taggad inför km! Ska ha antingen privatlektion eller rida igen i andra hoppspecialen innan km för känner mig inte helt säker på att svänga osv.. Men de ska nog fixa sig!

Men annars är allt helt ok! Dagarna glider på som vanligt och snart är de sooommarlov! Kommer sakna min klass mycket, men det går snabbt! 12 veckor tar slut snabbt! Ikväll ska jag till Lund så bloggar mer imorgon. (:


  

Bara älskar denna bilden!


 

Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards