stallkompisarna

Alla inlägg under januari 2011

Av stallkompisarna - 12 januari 2011 17:30

Hai alla, dt va längesen jag bloggade jag vet..

 

Menmen, så blir dt ibland ^^

 

Tänkte bara skriva ett kort litet inlägg nu, är mitt uppe i ett engelska arbete som ska redovisas för klassen muntligt på måndag.. Började nyss, så ligger kanske lite efter xd?

 

Skriver om den äckligt psykiskt sjuka mördaren Ed Gein, han e förebilden till filmen Psycho om någon sett den? Han är iaf sjuuukt äcklig ;S

Han typ gräver upp kvinnliga lik från kyrkogården, tar hem dom, typ hänger dom i fötterna i köttkrokar & skär upp dom från mellan benen & ner mot typ revbenen ;S Sen typ skär han av skinnet, tar organ från dom, skär av deras underliv & sånt äckligt skit. Han var heeelt sinnessjuk om man säger så ;S & så kidnappade & mördade han 2 kvinnor vad man vet, det kan vara fler >.<

Är glad att han dog för typ 25 år sen iaf xd

 

Så jag var tvungen att ta en paus eftersom jag blev lite smått illamående av vad han gjorde ;S

 

Ett inlägg till om gårdagens klantighet kommer kanske ikväll, ska försöka att koncentrera mig i en halvtimme till och se om jag hinner bli klar med arbetet ^^

 

Byye <3

  

Av stallkompisarna - 11 januari 2011 21:51

   HEJ BLOGGEN!

Längesen längesen asså :)!

Tänkte berätta lite om ridningen idag :)

 

Hade då Hieron som ni kanske förstår av rubriken ! :)

Vi övade mycket på form och lite balans så vi red på böjda spår och utan stigbyglar (:

Han skötte sig riktigt bra och jag är nöjd med dagens ridning faktiskt för en gångs skull!

Oftast brukar jag tycka det går kasst (förutom när jag rider Sally)

men idag kändes det bra :)

Så jag bjuder på två bilder på Hieron som är riktigt gamla!

 

  

 

  

 

 

 

 

 

 

Av stallkompisarna - 11 januari 2011 21:49

Fyy vad vi är dåliga på att uppdatera!

Som sagt vart det Trettonspelen hela helgen ;D

Riktigt kul att kolla alla ryttare och träffa folk osv.

Köpte ett blått JW schabrak som Hanni kommer bli såå snygg i! :D


Förresten, vad vill ni att vi ska blogga om?

Ge gärna förslag! :D


 

  

Av stallkompisarna - 8 januari 2011 09:07

En av de saker jag hatar mest av allt är tidiga mornar! Men så är det om man har en häst.. Hoppas jag slipper utsläpp nästa helg, för det är verkligen en pina att släpa sig upp klockan 8 på morgonen. Om en halvtimma ska jag ut och sälja kvällsposten och därefter bär det av till 13 spelen där jag möter resten av stallgänget :)


hej så länge!

  

Av stallkompisarna - 7 januari 2011 23:42

Hei ♥

 

Borde egentligen sova nu, ska upp senast halv 7 imorron för att ta bussen till Trettonspelen (a)

 

Men tänkte att jag hinner göra ett snabbt litet inlägg även ikväll (:

 

Jag vaknade hos elli, sen stack vi till trettonspelen & va där till typ 5, elr jag & jojjo va där till 6 x'D Min pappa var lite seg på att köra, om man säger så :)

 

Fottade ca 150 bilder, tänkte visa typ 5 stk av dom ;D

Tänk på att dt är inomhus & med ett objektiv som inte kan zooma så långt, och att jag typ e sämst på att hitta rätt inställningar xD

 

  

En mörkare version av Blitz ;D?

 

  

   

Bessy (Briscue?), ridskoleponny som kom 3.a elr 4.a i LC klassen för d-ponnys (:

  

 

Gullig b-ponny (?) som verkligen passar i blått xd

 

     

Av stallkompisarna - 7 januari 2011 23:33

Shaa!


Idag har jag ridit Hanni, Cassini och Blondie!

Hanni va springig och ville inte lyssna, men alla har dåliga dagar, men hon lossna fint i slutet lilla hjärtat! :D

 Blondie och Cassini däremot va superfina båda två! Cassini jobbade i väldigt låg och fin form, stolt över ponniin :), Och Blondie var underbar som vanligt, finns inga dåliga dagar med henne..

Hon slänger av barnen ibland när dom ska hoppa upp, typ skjuter rygg och bockar, så jag rider henne måndagar och fredagar samt rider igenom henne. Eftersom hon har fått tillbaka något sorts sadeltvång sen hon va yngre så börjar jag alltid med att gå en runda i ridhuset med henne, sen stå stilla och mysa ett tag med henne och klia henne, sen går jag bakåt mot sadeln och tar lite i stigbyglen, om hon då ryggar (vilken hon i stort sett aldrig gör) så myser jag lite till, ända tills hon "tillåter" mig att hoppa upp. Idag la hon mulen på min axel och stod och blunda :')


  


  


Av stallkompisarna - 7 januari 2011 20:37

shaaaa :> Blev väckt vid 1 tiden av frukost på sängen :o inte dåligt alls faktiskt.. Stack till stallet lite senare, skrittade bara ut en barbacka runda på Lina för hon har gått ganska 'hårt' några dagar nu. När jag var ute och skrittade så ringde Ida och frågade om jag ville ta Damin idag & Boy. Red färdigt, sen fixade jag till Damin & Boy & därefter Lina haha :D


Jag är typ en stallhjälp i stallet. Behöver man hjälp så kan man fråga mig så fixar jag till din häst eller vad man nu behöver hjälp med :) Så tjänar man lite cash också! Blir att spara till gbg horseshow för nu är jag pank :(


  

Del Boy

Damin & Fanny :)

   

Pösse Lina :>     

Av stallkompisarna - 7 januari 2011 18:44

Om ni var på HFRK och såg trettonspelen och missa oss i SG har ni nog varit blinda;)

 

I en paus innan 50CM hoppning hade två styckna från sg bestämt sig för att sitta på andra sidan och käka något

så det blev lite skrikningar (y)

ni bara måste hört "HALLÅ KÄKAR NI CHIPS?":D

och när Louise(lisa) skrek Hallå till alla och dom typ stirra sönder på en! (:

Så himla kuul (:

Imorgon blir det mer människor och mer skojs antagligen (:

 

"We have each other to lean on for the road ahead
This happy ending is the start of all our dreams
And I know your heart is with me "

 

 

  




Presentation

Fråga mig

54 besvarade frågor

Omröstning

Märke VS Kopia? Om du har 2 saker som ser i princip lika dana ut, vilken köper du? Det dyra orginalet eller den billiga kopian :)?
 Märke
 Kopia
 Går efter kvalité

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards